Мнения за 125 СУ "Боян Пенев", Младост 1 - IV част

  • 37 665
  • 325
  •   1
Отговори
# 300
  • София
  • Мнения: 4 046
Всички деца от всички училища ходят на уроци, но някои училища имат по-добри резултати на НВО от други. Wink

Две деца в мат. паралелки, нито едно на уроци по математика. За други не смея да давам обобщения.

# 301
  • Мнения: 29 436
До 4 клас ходят на уроци децата, които се целят в МГ. Ако не успеят с най-желаните, отиват в 107, 55, 145, 125.

За 7 клас вече нещата са различни. Материалът на НВО е учебен, но за желаните училища в София, всяка точка е от значение. Затова повечето деца ходат на допълнителни уроци.... Е, ако учат в СМГ или НПМГ не мисля, че имат нужда поне по мат. Ако там не ги научат , никъде няма да ги научат.

# 302
  • Sofia
  • Мнения: 4 481
Добрите резултати на НВО идват от школите и частните уроци. Дори и децата от паралелките с подбор, ходят на уроци. 😉

Това става нещо като мото за родители, чиито деца не са там, където са искали.
Почти всички деца ходят на уроци, защо тогава всички училища не са на едно ниво? Сигурна съм, че ако нито едно дете не ходеше на уроци, нивото на училищата нямаше да се промени - пак добрите и високобалови щяха да си останат такива. В крайна сметка условията са равни - уроци и учители има за всички. Пък резултатите хич не са равни.
Сега по темата за 125-то. Един път съм се интересувала от кампанията им за прием в 4 клас - преди две години, заради едно познато, много умно дете, което кандидатстваше за хуманитарната паралелка. Доколкото помня, приеха основно деца от 125-то заради допълнителни точки. То не влезе. Та не знам дали липсата на кандидати, както писа някой назад, не се дължи на това, че подборът е формален заради предимството на децата от 125-то. Но е жалко, че спират подбора. Училището си изкарва много читави деца.

# 303
  • София
  • Мнения: 2 309
Доколкото разбрах, ограничнието е от МОН, защото училището не е МГ. Дава се право на учениците от 4 клас да се преместят в друга паралелка (в случая математическа), ако останат места в паралелката се класират външни за училището деца по критерии - адрес, братя, сестри и т.н. И в 107 СУ е така, конкурсът е чак т.10. В 125-о вместо конкурс има оценки от НВО. И в двата случая, докато се стигне до тези критерии, местата ще са запълнени. Така че, конкурсът се обезсмисля. Жалко и за двете училища.

Последна редакция: сб, 20 апр 2024, 11:35 от sali

# 304
  • Мнения: 1 686
Синът ми е момента е там в 6 клас, в природната паралелка - смея да кажа, че съм изключително доволна от решението ми да го преместя там от друго младостко училище. Имахме голям късмет да има прием и за външни ученици и детето да успее да се класира. Наистина е жалко, че тази възможност вече е много по-ограничена. Но няма какво да се направи, щом е такова решението на училището.
За уроците - наистина всички ходят и все пак резултатите не са еднакви на отделните училища, следователно и други неща имат значение Simple Smile

# 305
  • София
  • Мнения: 1 537
Доколкото разбрах, ограничнието е от МОН, защото училището не е МГ. Дава се право на учениците от 4 клас да се преместят в друга паралелка (в случая математическа), ако останат места в паралелката се класират външни за училището деца по критерии - адрес, братя, сестри и т.н. И в 107 СУ е така, конкурсът е чак т.10. В 125-о вместо конкурс има оценки от НВО. И в двата случая, докато се стигне до тези критерии, местата ще са запълнени. Така че, конкурсът се обезсмисля. Жалко и за двете училища.
Извинете, че се намесвам в темата, но само да уточня, че не е точно така за 107мо ОУ. Рейтингът е обяснен как се фромира в т.10, но поредността на точките в регламента не е от значение. Важното е, че носи 200 т. от 3 състезания, 200 т. от 2те НВО за 4ти клас и максимум 25 от адрес и брат/сестра. Та няма как да се мине без резултати. Дори децата от 107мо кандидатстват с точки от НВО и състезания само. Но с уговорката, че така беше до миналата година. За тази все още няма качени правила за прием.

# 306
  • Мнения: 29 436
Изобщо не е ок при провеждане на изпит за вход в някое училище да се дават точки за местоживеене, текущо учащи или братя/сестри.
Все едно след 7 клас да дават допълнителни точки за децата 5-7 клас в СМГ.

Щом има изпит за вход, то резултатите трябва да са базирани само на постиженията на децата, било то от изпита само или плюс НВО, друго състезание или там, както се реши, но да е на база знания. Иначе си е чисто и просто запълване на бройка.

Последна редакция: пн, 22 апр 2024, 15:29 от Soul Free

# 307
  • София
  • Мнения: 513
И аз така смятам, щом има изпит за вход, трябва подбора да е на база знания!

# 308
  • Мнения: 211
Сега наистина много са променили условията за тези паралелки, Преди няколко години, когато за тях си имаше изпит, пак имаше точки, ако детето е учило там. Според мен това трудно ще се избегне за училища, които са  от първи клас. Едно е да се кандидатства в СМГ, където това е началото - има примерно 5 паралелки за 5-ти клас и те са празни - напълват се с деца след изпит. Съвсем друго е да имаш 6 паралелки по 27-28 деца и след пети клас да искаш да направиш профилирани такива, но да нямаш никаква материални база за повече. Така че паралелките пак трябва да си останат 6 броя и ти трябва някакъв инструмент, така че да знаеш, че тези две паралелки ще са основно от същите деца, които и до сега са учили там. И тези точки за учили до момента там, а сега явно са добавили адрес, брат, са тъкмо този инструмент.

# 309
  • Мнения: 29 436
Не е точно така. Децата, учили в 125то си продължават там в обикновени паралелки. Откриват се нови с вход изпит, за които кандидатстват допълнително. Който си учи там, може да си продължи, никой не го гони, но получава предимство за нова паралелка с изпит.
Личното ми мнение е, че 125то лежат на мното стари лаври и нещата при тях отиват все повече към едно посредствено ниво. 145то се развива доста по-добре, а дори и 131во с новите паралелки с Шилер, което до преди няколко години беше най-нежеланото от младостките училища.

# 310
  • Мнения: 211
Не е точно така. Децата, учили в 125то си продължават там в обикновени паралелки. Откриват се нови с вход изпит, за които кандидатстват допълнително. Който си учи там, може да си продължи, никой не го гони, но получава предимство за нова паралелка с изпит.
Паралелките са 6 от първи до четвърти клас. Това са приблизително 160 деца. От тях почти всички продължават и след това в същото училище. Но паралелките продължават да са 6. Т.е. ако приемат примерно 30 нови деца в паралелките с прием, то това означава, че другите четири обикновени паралелки, в които продължават учениците на 125 СУ ще станат с по над 30 ученика. А реално един клас трябва да е 24 деца -  в това училище са по минимум 27-28.
Затова смятам, че истински прием не е възможен в такъв тип училища. Другият вариант, който аз винаги съм смятала, че е добър, е училището да стане основно, да има много паралелки, включително такива профилирани, защото определено това му е по-силният етап (до седми клас). След седми има само две паралелки и макар че баловете се вдигат, не съм чувала да е много сериозно ученето.

# 311
  • Мнения: 29 436
Щом искат да останат в училището и да започнат в паралелка с изпит за вход, трябва да се състезават наравно с другите деца. Без точки за братя, адрес или това, че са учили там....
По същата логика иначе СМГ 5-7 клас са 6 паралелки, в 8 приемът е пак 6 паралелки. Защо децата да не получават точки за това, че са учили там? (ясно ми е, че няма как да стане, просто пример за това, че не е редно при проверка на знания, деца с по-слаб резултат да се класират на мястото на други само заради адрес или др. подобно).

# 312
  • София
  • Мнения: 90
Но паралелките продължават да са 6.
Това не е вярно към момента. Моля, проверете информацията в сайта на училишето в секция документи.
7 клас са в паралелки а, б, в, г, д, е, ж, з = 8 на брой, колкото бяха и випуските преди това, т.е. 6 непрофилирани пралелки се трансформитат в 5 непрофилирани и 3 профилирани.
Във випуска на моето дете имаше място за всички деца, а също така профилираната паралелка, в която учеше, беше съставена от 55% деца от 125 СУ и 45% деца от други училища.
6 и 5 клас в момента са в паралелки а, б, в, г, д, е, ж = 7 на брой, т.е. 6 непрофилирани пралелки се трансформитат в 5 непрофилирани и 2 профилирани.
Ако предстои бъдещият 5 клас да е в 6 паралелки, наистина би било много жалко.

# 313
  • Мнения: 223
Щом искат да останат в училището и да започнат в паралелка с изпит за вход, трябва да се състезават наравно с другите деца. Без точки за братя, адрес или това, че са учили там....
По същата логика иначе СМГ 5-7 клас са 6 паралелки, в 8 приемът е пак 6 паралелки. Защо децата да не получават точки за това, че са учили там? (ясно ми е, че няма как да стане, просто пример за това, че не е редно при проверка на знания, деца с по-слаб резултат да се класират на мястото на други само заради адрес или др. подобно).

Тези точки не се даваха за след 7ми клас, а се даваха за след 4ти клас. Има голяма разлика. Искат да запазят повече от своите ученици, защото знаят своите учители от 1ви до 4ти клас и им имат повече доверие. Но нямаше значение братя и сестри всички получаваха тези точки, които се добавяха към точките от изпита.
Сега е вече странно. Видно е, че училището не вижда смисъл от провеждането на изпити за тези паралелки, затова използва НВО. Ако искат да имат повече от техните ученици, нека си оставят критерия за адрес или да го направят както преди - всеки ученик от 1ви до 4ти клас от 125то да взема точки. Но какво общо имат братята и сестрите с тези специализирани паралелки вече не разбирам. Тези деца така или иначе са вече в училището и ще продължат там до 7ми клас в която и да е паралелка. Защо учениците с братя и сестри в училището са по подходящи за тези специализирани паралелки от другите ученици от 125то били при същите учители и т.н. не вярвам едно дете което е учило при една и съща учителка да е по-подходящо за тези паралелки от друго дете при същата учителка, защото има брат или сестра в училището....

жоа - училището трябва да намали от някъде паралелките, защото все някога трябва да минат 1 смяна. Предполагам, че в момента се опитват постепено да стигнат до там.

# 314
  • Мнения: 29 436
Дадена им е възможност да си поставят различни критерии, правят го. Това, че за мен е странно и неправилно, няма никакво значение. Факт е, че 125то лежи на стари лаври и е на път да стане просто едно квартално училище. Нямам личен поглед, но доста съм се интересувала - с три майки, независими една от друга, съм разговаряла, не се изказват особено ласкаво за училището, като на едната децата са били там преди 7-8 години, т.е. във възхода на 125то.
Все тая де, за училище в Младост не е лош вариант.

Общи условия

Активация на акаунт