Забравен инструмент в корена

  • 2 693
  • 42
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 990
Здравейте

Бях писала и в коментар в една от темите, но пускам отделна тема, защото ми трябва съвет.

Преди време бях при стоматолог, когото посещавам от години, а така също и голяма част от семейството ми. Става дума за стоматолог, който работи в частен кабинет и на цени, само една идея по-ниски от най-високия клас дентални клиники в София и на същите цени, както всички нормални дентални клиники. Правя тези уточнения, за да илюстрирам факта, къде съм отишла..
Имах проблеми със зъба, върху който той работи и реших да отида на друго място. Беше ми направена рентгенова снимка, при която се установи, че е забравен вътре в корена инструмента, с който се вадят нервите. Уточнявам, че ми беше обяснено, че става дума за почти целия инструмент , не някаква микроскопична част. Аз самата се уверих в това като видях самата снимка. И дете от първи клас ще види и ясно ще различи, това, което ми обясниха. После каналите са запълнени само повърхностно, а не до долу и така е оставено всичко! Всъщност, “благодарение” на това, че само повърхностно са запълнени каналите се вижда и инструмента. Толкова е неадекватна тази постъпка на стоматолога, че честно казано, се чудя, как и защо?! Въпросът ми е, някой от вас имал ли е такъв случай ? Другото, което ме интересува е , какви са правата ми като пациент в този случай? Ясно е, че ще ми прелекуват зъба на друго място, но как мога аз да потърся правата си ?

Последна редакция: нд, 17 яну 2021, 15:12 от Silver Light

# 1
  • Мнения: 41 286
Случва се понякога, и то не толкова рядко - иглите се чупят и остават (не се забравят). Не знам дали можеш да го съдиш, но можеш да искаш безплатно да си оправи работата. Предполагам, че ще внимава вече. На мен навремето една зъболекарка нещо не изчисти добре един канал и ми се получи гранулом.  Оплаках и се и тя така се впрегна, че ме лекува сума време, и йонофуреза правих, а после така го запълни, че 30 години не ми е мръднала коронката и нямам проблеми със зъба.

# 2
  • Мнения: 4 018
Никъде. Този "инструмент" реално е една тънка назъбена метална жичка, около 3-4 см дълга, която с лекота се чупи. Целият инструмент вътре няма как да остане, имате останало вътре парченце максимум сантиметър дълго - отчупено връхче на игличката. Ще се вижда във всякакво запълване, защото е метал, не зависи от качеството на самото запълване. Евентуално може да се извади от там. Моето парченце не успяха, защото беше по малко и в много закривен канал. Няколко различни зъболекаря ме успокоиха, че няма нищо страшно в това парченце, ако се презапълни канала както трябва.

# 3
  • Мнения: 990
Да, обясниха ми, че се случва, но така също обясниха, че не е пърченце, а много по-голяма част от инструмента и той е видял, т.е. отчупеното е доста по-голямо като размер от обикновено и ме увериха, че стоматолога няма никакъв шанс да не е видял, какво е станало.
Интересно ми е, не е ли редно да бъда уведомена, че това е станало и поне да се опита да го извади?
Още повече, няма ли как да си потърся правата? Гневна съм, защото, ако например си купя продукт от супермаркета, който посре се окаже дефектен, с изтекъл срок и т.н мога да го върна, да подам сигнал и прочие. А при такъв случай при лекар с лека ръка се казва “Ами случва се”.

# 4
  • София
  • Мнения: 4 548
Отиваш и се жалваш на зъболекаря, който е сгафил. Да си оправи поразиите. А парчето наистина няма как да е много голямо. Колко мислиш са дълбоки тези коренови канали? Отгоре и пломба има.  А като е по-голямо, тъй или иначе по-лесно ще се извади.

# 5
  • Мнения: 990
Отиваш и се жалваш на зъболекаря, който е сгафил. Да си оправи поразиите. А парчето наистина няма как да е много голямо. Колко мислиш са дълбоки тези коренови канали? Отгоре и пломба има.  А като е по-голямо, тъй или иначе по-лесно ще се извади.

Това е ясно, че ще се обърна към него. Завод си въпроса тук, защото се интересувам, какво може да се направи освен това.
Имам предвид, че , ако някъде ми продадат например мляко с изтекъл срок - ясно е , връщах го, подаваш сигнал, пишеш оплакване и т.н
А за нещо толкова сериозно - няма проблем и няма, какво да се направи. Аз ли съм кукумицин да считам, че ако ми е оставил метал в корена имам право да знам? Или имам право само да плащам? Единствения начин да си потърся правата е  да отида той да си оправи поразиите ли? Ами не желая този човек пак да ми работи , тъй като вече нямам доверие.

# 6
  • София
  • Мнения: 4 548
Едва ли ти е оставил парчето от инструмента нарочно. Най-вероятно не е забелязал, че се е отчупил върхът. В този смисъл няма как да очакваш да ти каже "Абе, оставих ти нещо в корена". Ако дълго време си била доволна от работата му, смятам че можеш да пишеш случката в графа случват се такива неща и да му дадеш възможност да си поправи нещата. А за оплакване - наистина няма работещи механизми. Предполагам, че има там някакви лекарски/зъболекарски организации, но и да се оплачеш пред тях, се съмнявам да има някакъв ефект.

# 7
  • Мнения: 990
Благодаря за отговора, но, както вече написах, увериха ме, че съвсем не става въпрос само за върха на инструмента, а за голяма част от него. Категорично ми беше подчертано, че останалата част е такава, че няма никакъв начин стоматологът да не е забелязал. А щом е забелязал, би следвало да се опита да го извади и да ме уведоми - две прости действия, за които е необходима работна етика Simple Smile Аз самата се уверих, че въпросното парче е колкото почти целия корен - и дете може да различи на снимката. Ще продължавам да търся информация, но съм доста неприятно изненадана, че такива неща се приемат като “нищо не е станало”. Като клиенти от търговци си търсим правата като полудели, но за здравето ни нехаем...

# 8
  • Мнения: 41 286
Ето как изглежда една издънка на зъболекар като твоята:

https://dentalclinic.bg/%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0% … A%D0%B1%D0%B0.jpg

А ето така изглежда иглата за вадене на нерв - виж 15-цата, там е дадена счупената част и остатъка от иглата.

https://zabolekar-ralev.com/wp-content/uploads/2020/04/Schupen-i … ument-300x240.jpg

Както виждаш, съвсем малка е и може да се пропусне, че има счупена част. Особено ако и нервът е бил около иглата. Това се вижда само на снимка и е трябвало да те пратят на снимка преди да се затвори  зъбът. Това за мен вече  е небрежност.

# 9
  • Мнения: 990
Бихте ли ми казали, защо спорите и се опитвате да ми покажете как изглежда моят зъб и метала в него при положение, че аз лично вчера съм видяла реална снимка на моят зъб и какво има в него?! Парчето метал е 3 пъти по-голямо от това, което вие сте показала. Ако всичко е ОК, защо имам и гной около зъба и ми бе предписан антибиотик?

# 10
  • Мнения: 41 286
A кой казва, че е ОК? Само казваме, че се случва понякога и не знаем да можеш да искаш друга компенсация, освен безплатно лечение. Съжалявам, че не съм чувала за обезщетения и отнемане на лекарски права.

# 11
  • Мнения: 990
И това е скандално, тъй като не е адекватно единственият вариант е човекът, допуснал грешката да си я оправи, при положение, че нямам доверие вече в професионалните му качества. Следователно аз сега трябва да платя сума от почти 1000 лв, за да поправя неговата грешка.

# 12
  • Мнения: 41 286
Не убивай вестоносеца, каквото и да мислиш по въпроса, вината не е моя. Но пробвай да се оплачеш някъде, потърси и сигурно има такава служба. В свободна правова държава може и всеки да съди всекиго.

# 13
  • Мнения: 990
Не убивай вестоносеца, каквото и да мислиш по въпроса, вината не е моя. Но пробвай да се оплачеш някъде, потърси и сигурно има такава служба. В свободна правова държава може и всеки да съди всекиго.

Не съм написала, че вината е ваша (принципно с непознати хора се комуникира на “вие”) , а написах, че няма смисъл да илюстрирате със снимки, каква грешка е допусната, тъй като още в първия си пост написах, че съм видяла рентгенова снимка на собствения си зъб Simple Smile
Смятам, че темата е полезна, защото това явно е един въпрос, който следва да търпи развитие. Стоматолозите работят на доста високи цени и следва да поддържат също толкова висока прецизност и работна етика. Не е ли така? На минимална работна заплата за страната има-  няма 700 лв, едно лечение на зъб и пломба е между 400-600 лв. Аз съм човек с добри доходи и не ми е проблем да си пращам тези услуги, но това не означава , че не ценя парите и не знам тяхната стойност. В същото време не е нормално да има търпимост към грешки, а така също да няма измислени механизми, по които хората да си потърсят правата. Мисля, че живеем в 21 век..

# 14
  • Мнения: 41 286
Първо, тук във форума сме нещо като братство, по-точно сестринство и е прието да си говорим на ТИ. Това за протокола.
Иначе за всяка грешка първата стъпка е да се покани сгрешилият да я оправи и ако откаже, чак тогава идват следващите мерки. лекарите не са богове, че да не грешат.  Но както казах - потърси лекарски съюз, КЗП или друго място и подай оплакване.

# 15
  • Мнения: 990
Първо, тук във форума сме нещо като братство, по-точно сестринство и е прието да си говорим на ТИ. Това за протокола.
Иначе за всяка грешка първата стъпка е да се покани сгрешилият да я оправи и ако откаже, чак тогава идват следващите мерки. лекарите не са богове, че да не грешат.  Но както казах - потърси лекарски съюз, КЗП или друго място и подай оплакване.


За това с обръщението на “ти” не знаех. Вече ще го имам предвид.
Отново благодаря за мнението.

Реших да послушам теб и дамите, изразили мнение в темата и днес се обърнах към стоматолога. Първо се обадих по телефона, разговоря бе приятелски и обясних, какво е станало и че очаквам да разрешим ситуацията, казах , че ще поискам от клиниката, в която ми правиха прегледа и снимките, да ми ги предоставят, за да му ги покажа и го попитах как той постъпва при подобни ситуации.
Той каза, че е възможно да е забравил това парче от инструмента, но не е сигурен, не се спомня. После каза, че всъщност няма необходимия микроскоп и още един инструмент, за да го извади (което ме очуди, тъй като, както вече писах, кабинетът му се води луксозен, цените са високи и т.н., според мен следва да има пълно оборудване). Казах му, че след като получа снимките ще отида при него, за да ги погледне и да обсъдим ситуацията и той каза да не ходя, да си оправя зъба на другото място и много мило ми благодари , че го уведомявам и каза да му се обадя и да го държа в течение с лечението.
Да, но за мен това не е редно - аз да пращам за чужди грешки.
Пак повлияна от вашите съвети тук, помолих майка ми (тъй като цялото семейство ходим при него), колкото и да е смешно - помолих я да отиде и да разговаря с него. Той директно я е питал, дали искаме пари, после асистентката му е казала, че - цитирам - “сигурно ли е, че той е работил върху този зъб”, а той си е замълчал. Това се е случило в момента, в който майка ми е казала, че той не е издал никакъв документи за това, че аз съм била негова пациентка и той е работил върху зъба. Дори подписах по негово желание (когато той работеше по зъба) информирано съгласие, от което само той има копие. С две думи аз дори не мога да докажа, че той е работил по зъба ми, той би могъл да каже направо , че не ме познава.

Отново ще направя аналогията, ако си купим кисело мляко, ще получим касов бон кога и от кого сме го закупили, но за медицински услуги това явно не важи

# 16
  • Мнения: 41 286
Тук вече е загазил, взел е пари без документ и може да му треснеш голяма проверка.

# 17
  • Мнения: 990
Тук вече е загазил, взел е пари без документ и може да му треснеш голяма проверка.

Не знам, къде да се обадя. Утре мисля първо да се обадя в КЗП и вече те да ме насочат

# 18
  • Мнения: 41 286
Успех. Ако беше свестен щеше да се захване да си оправи гафа.

# 19
  • Мнения: 990
Успех. Ако беше свестен щеше да се захване да си оправи гафа.

Така е. Благодаря

# 20
  • София
  • Мнения: 4 548
Сега поне нещата са ясни -  не иска да си оправи бакиите. За взимане на пари без издаване на документ - НАП. И най вече спирате цялото семейство да ползвате услугите му. Цените му не искам и да ги коментирам - поне тройно над тези, които примерно взима моята зъболекарка, а тя е добра. Пораздухай и малко нещата тук във форума в темата за черните списъи на лекари.

# 21
  • Мнения: 39
Ще си позволя да изкажа лично мнение по Вашия случай:
 - Инструментите с които работим не са перфектни. За момента каквито и техники да се използват при тяхното производство, поради спецификата на работата с тях ( тесни и криви канали, в които инструмента трябва да се върти многократно) съществува риск от тяхното счупване. Това не е по вина на денталния лекар.
-Забравен инструмент няма, има счупен. Никой няма нарочно да счупи и да остави парче в канала на зъба Ви, за да го забрави там.
-Тъй като размерът на един зъб е от порядъка на 20-30мм , максималният размер на инструментите е 30мм. Дори на снимката счупеният фрагмент да изглежда огромен, реалността е съвсем друга- той е от порядъка на няколко милиметра.
- Казвате, че сте подписала информирано съгласие, в което би трябвало да сте прочела възможните усложнения и нежелани реакции при провеждането на даденото лечение. Информираното съгласие, не е просто документ, на който трябва да поставите подпис, а процес на информираност, при който на вашите въпроси следва да бъдат дадени отговори от денталния лекар. Ако не сте задали тези въпроси, няма как и да получите отговори.
- Не всеки дентален лекар има нужната апаратура и опит да вади счупени инструменти. В случая колегата е преценил, че това не е по неговите възможности и Ви е препратил към специалист- това е правилното действие в случая. Не може да изисквате от него да извършва манипулации, за които няма необходимата апаратура, независимо от ценоразписа в кабинета му.
- Всички дентални лекари в хода на своята практика чупят инструменти и то не по своя вина.  И аз съм чупила, уведомявала съм пациентите и съм ги насочвала към специалист. За съжаление към този момент това са инструментите с които разполага денталната медицина и тяхната употреба е свързана с известни рискове.  Денталният лекар е длъжен единствено да Ви уведоми за тези рискове чрез т.нар. информирано съгласие, което в случая е извършено.
- Отстраняването на счупен инструмент също крие рискове като перфорация на корена, счупване на втори инструмент или невъзможност за отстраняване на фрагмента.
- Тъй като инструментите за обработка на каналите са стерилни, има случаи в които е препоръчително да се оставят в канала заедно с пълнежа. По този начин (с метални игли и цимент са били запълвани каналите преди 50г) фрагмента става част от пълнежа.

# 22
  • Мнения: 990
А бихте ли ми обяснила защо аз трябва да плащам от джоба си за неговата грешка?
Не смятам, че е моя вината, че е счупен инструмента и че той няма нужната апаратура. Освен това, цените, които плащам при него не предполагат обслужване с техники на работа от преди 50 години! Така също смятам, че е нередно и неморално да не се издаде документ за манипулациите, които са правени (т.е. той бяга от отговорност). С това, което написахте, още повече затвърдихте мнението ми, че най-доброто е да се обърна към институциите и точно това ще направя Simple Smile

# 23
  • Мнения: 39
Естествено, че вината не е Ваша, в такива случаи, моята практика е да не вземам пари за лечението, но всеки човек преценява сам за себе си. Вие сте избрала да посещавате неговата практика, и сте била уведомена за цените.  За съжаление високите цени на стоките и услугите не винаги могат да гарантират 100% качество.

# 24
  • Мнения: 41 286
Естествено, че вината не е Ваша, в такива случаи, моята практика е да не вземам пари за лечението

Общо взето това казахме и ние в началото - случва се и не е забравено, но е редно зъболекарят да си поправи грешката безплатно. До тук добре. Но той да я праща другаде и да излиза с номера, че зъбът не е бил правен там, това вече съвсем не е нормално.

# 25
  • Мнения: 39
Естествено, че вината не е Ваша, в такива случаи, моята практика е да не вземам пари за лечението

Общо взето това казахме и ние в началото - случва се и не е забравено, но е редно зъболекарят да си поправи грешката безплатно. До тук добре. Но той да я праща другаде и да излиза с номера, че зъбът не е бил правен там, това вече съвсем не е нормално.

Съгласна съм с Вас, че отказът да се признае извършеното лечение не е морално, но искам да подчертая, че ако този дентален лекар няма нужното оборудване и опит да отстрани инструмента, то той е взел правилното решение като е препратил пациента към друга практика. Според Вас няма ли опасност от по-сериозни усложнения, ако колегата се захване ,,да си оправя грешката'' без да има нужния опит и апаратура за това?

# 26
  • Мнения: 990
Естествено, че вината не е Ваша, в такива случаи, моята практика е да не вземам пари за лечението, но всеки човек преценява сам за себе си. Вие сте избрала да посещавате неговата практика, и сте била уведомена за цените.  За съжаление високите цени на стоките и услугите не винаги могат да гарантират 100% качество.

Вижте, с всяко едно ваше изказване ми създавате впечатление още повече, че наистина не трябва да подминава случая с лека ръка и да подам сигнали срещу този лекар във всички възможни институции.

Не знам, четете ли изобщо, но ще ви го напиша специално за вас Simple Smile Без значение как и защо инструментът е останал в корена, в 2021 година е редно да бъда уведомена. Така също е редно той да бъде изваден. Ако стоматологът няма нужното за това оборудване е редно за заплати услугата. Не е нормално аз да плащам за чужди грешки. В т. нар. Информирано съгласие не е пишело нищо за инструменти, които ще останат в корена, не е пишело, че стоматолога не разполага с необходимата апаратура и прочие. Достатъчно образована съм, за да знам и че Информираното съгласие като документ не ме информира предварително за допускани по време на работа грешки от стоматолог
Също така, отново ще подчертая, че междувременно от така безопопасния (по мнението, което изразихте) инструмент аз имам в момента проблеми с този зъб, изразяващи се с инфекция, която се лекува с антибиотик.

Последна редакция: вт, 19 яну 2021, 10:08 от Silver Light

# 27
  • Мнения: 41 286
Да я изпрати при колега за негова сметка, не е сложно. Би трябвало да е подготвен с авариен план. Като отидеш на операция и ако нещо се закучи не ти казват "Ми, обличай се и си търси по-добра болница с апаратура", нали? Ако не могат да се справят поне организират да бъдеш доставена в добрата болница.

# 28
  • Мнения: 990
Давам обратна връзка по случая

В крайна сметка сред една седмица ежедневни разговори или по-точно разправии със стоматолога, той ми върна сумите, които ми е взел за работата по този зъб. Накара ме да подпиша , че декларирам, че нямам повече претенции.
Има две неща, които са показателни тук обаче. Самият документ не беше никак юридически издържан и реално няма стойност, подготвен по този начин. Нарочно не му казах, както и той не ме предупреди за рисковете по зъба , когато ми връчи Информироното съгласие, за което колежката му в предишните постове писа, че едва ли не един такъв документ освобождава стоматолога от всякаква отговорност за това, което прави.
Другото, което изскочи е факта, че той уж води някакви документи за пациентите си, имам картон в компютъра му, видя снимка, която ми прави той тогава. Обаче, не беше записал нищо относно това, какво точно ми е правил. Уверих се в това, защото и на него му беше неприятно, че трябваше да падне по гръб с това, че питаше , какво е правил по зъба и аз можех всичко да му кажа , той не можеше да спори, защото нищо не беше записано!

Пиша тези неща, защото тук във форума, във фейсбук групите и т.н сме много взискателни по отношение на това да се спазват правила при търговия, администрация и прочие. В случая се оказва, че никой в обществото не се досеща да търси отговорност по същия начин и от стоматолозите (а не се знае и още, колко други специалисти) за това, дали работят адекватно. Смятам, че в 21 век трябва всеки , който отиде някъде като пациент и си даде парите и - още по-важно - остави здравето си в ръцете на един специалист - то следва той да поеме отговорност и да води пълна и точна документация за всичко, което той е правил.
Не е нормално обратното, както и не е нормално стоматоложката, която писа тук в темата да дава като светъл пример практики, които самата тя написа, че са се практикували преди 50 години.

# 29
  • София
  • Мнения: 4 548
А какво стана със самия зъб?

# 30
  • Мнения: 990
mlv, ще го продължа в голяма дентална клиника.. Там мнението е, че инструментът не трябва да бъде оставен. Така, че , ако не може да се извади инструментът, ще вадим зъба

# 31
  • Мнения: 41 286
Хм, да не се подготвят после имплант да ти слагат... Иначе иглата е от някакви инертни метали и нито гние, нито въди бактерии. Принципно може да не се вади. Ако ти излекуват възпалението с антибиотик и йонофуреза...

# 32
  • Мнения: 731
По-добре не си вадете зъба.

# 33
  • Мнения: 990
Нямам никакво желание да го вадя 🤯 Бихте ли ми казали нещо повече за йонофорезата?

# 34
  • Мнения: 731
Йонофорезата е стерилизиране на зъба чрез йони, нещо като вкарване на ток.

# 35
  • Мнения: 41 286
Слагат в зъба лекарство. И за да стигне то до дъното на корена, а не да си седи горе,  в зъба слагат един електрод, а на ръката ти друг. И пускат ток (не като в Гестапо, де Wink ). Усеща се едно мравучкане, не боли. Но токът придвижва йоните на лекарството към възпалението и лечението е много ефективно.

# 36
  • Мнения: 990
Благодаря и на двете ви 🌺 Ще ги попитам за такъв вариант. Изобщо не искам да ми вадят зъба 🥵

# 37
  • Мнения: 41 286
Някои са много комерсиални. Например в Токуда ако отидеш с някаква пъпка веднага десет изследвания и после операция ти дават. Иначе са добри, де.

# 38
  • Мнения: 731
Затова трябва да се взимат по няколко мнения от лекари и да се преценява.

# 39
  • София
  • Мнения: 606
Здравейте,относно инструментите и усложненията
Това е кореновото лечение и тези усложнения са възможни ,независимо от това колко е квалифициран стоматолога и каква апаратура има.Редно е преди работа това съгласие да бъде прочетено и подписано.Аз на моите пациенти винаги казвам,че ако искат по-големи гаранции за липса на усложнения,мога да препратя на ендодонтист с микроскоп,където цената за кореновото лечение е между 500 и 1000(без пломба или корона)
Ако избере да му го правя аз и се счупи инструмент следим случая,защото сам по себе си счупения инструмент не значи неуспешно лечение.До сега от 78 канални лечения за последните 2 години,само един инструмент се счупи така,че беше опасно за здравето на зъба,защото се счупи в началото на лечението.Пациентът бе пратен на ендодонтист и след лечението получи безплатна корона от мен.Не съм длъжен да го правя,но тъй като това се случва веднъж на две години  в моя случай,реших да подаря на пациента короната.
Сега споделям един счупен инструмент преди 2 години,от който няма да има никакви последствия за пациента и не е нужно някой да пипа каналите на зъба

# 40
  • Мнения: 990
Не разбирам как сте станал стоматолог без очевидно да имате едно умение, което всъщност не е много сложно - четене с разбиране.

Все пак вашето изложение още повече ми подсказа, че нещо във ваша бранш е дълбоко проблемно. От опит мога да кажа, че то е само в малките частни практики за разлика от по-големите и луксозни дентални клиники.

Опитът ми от този случай показа, че в малките практики можете да взимате едни добри пари, но не можете да финансирате покупката на микроскоп. От там тръгват едни нецивилизовани постъпки, които се защитават от т.нар. Информирано съгласие.

Това, което аз съм подписала няма нищо общо с това, което качвате вие в поста си. Беше точно 3 изречения.

Също така - както вече казах, проблемът с инструмента е най-вече, че не съм уведомена! Смятам, че е дори психопатско да оставиш инструмент счупен в корена и да не уведомиш пациента. Още по-грозно е да го направиш, защото иначе по-качествената услуга струвала повече пари. Значи, ако някой няма възможности ще си ходи с инструмент в зъба и ще си мълчи...

В момента посещавам най-скъпата дентална клиника в града, защото не ми е проблем да си платя и ми лекуват въпросния зъб, разбира се, с микроскоп. Не само оставения инструмент е проблем. Оказа се, че не са извадени всички нерви и зъба не е умъртвен напълно , но въпреки това каналите са били запълнени.

Освен това, информираното съгласие в тази клиника е 3 страници и там е описано много подробно всичко. Т.е. по-коректно е към пациента от това, което вие сте показал, а така също и от първото, което съм подписвала при стоматолога, от който се оплаквам тек в темата.

Както вече казах, изводът от опита ми, а сега подкрепен и от постовете на стоматолозите в темата, които са с малки частни практики е, че във въпросните малки частни практики нямат достатъчно адекватно оборудване, третират си пациентите като хора, които нямат възможност да пратят в голяма клиника и карат през просото... А както показва и моят случай, това не винаги е така. Аз просто се доверих на въпросния стоматолог. Сега предпочитам да платя в пъти повече , но поне знам, че лекуват зъба адекватно.
Но и тези некоректни практики ще изчезнат в един момент на принципа на естествения подбор. Просто вече няма да имате пациенти, които ви се доверяват.

# 41
  • София
  • Мнения: 606

Опитът ми от този случай показа, че в малките практики можете да взимате едни добри пари, но не можете да финансирате покупката на микроскоп. От там тръгват едни нецивилизовани постъпки, които се защитават от т.нар. Информирано съгласие.



Също така - както вече казах, проблемът с инструмента е най-вече, че не съм уведомена! Смятам, че е дори психопатско да оставиш инструмент счупен в корена и да не уведомиш пациента. Още по-грозно е да го направиш, защото иначе по-качествената услуга струвала повече пари. Значи, ако някой няма възможности ще си ходи с инструмент в зъба и ще си мълчи...


Относно това,че не сте уведомена,разбира се че е трябвало да ви уведомят ,тук няма две мнения.
   За микроскопа сега.Микроскопа е нужен и е полезен,само и единствено при кореново лечение и то не за всичко.
Има много колеги,които гледам тъкмо са завършили,мама и тати са им купили микроскоп,но познай,споделят някакви лесни зъби,които и без микроскоп се правят.Така че,не винаги това е гаранция
 Микроскопа е най-високо ниво оборудване в кореновото лечение.Но ако всички зъболекари имат микроскопи ,цената на кореновото лечение ще започва от 500 лева.За теб е ок,но за мен,това значи да увелича цената на пулпита от 210 лева на 500.Означава да си наема дентален асистент,който да ми подава всичко в ръцете.Означава да загубя пациенти.
 Вместо това предпочитам да ги препращам на друг колега тежките случаи.Мотото на моята практика е качествено зъболечение на добри цени.Микроскоп няма да вземам.След като от 78 случая нямам неуспех в последните 2 години,освен случая,който описах,не виждам защо трябва да променям практиката си.

# 42
  • Мнения: 1 379
На мен ми се е случвало да ми се счупи инструмент по време на лечение.Накрая той сам ми каза така и така стана,казвам ти да знаеш.Обясни ми,че е станало накрая в последното прохождане на канала,но било на такова място,че нямало проблем,било от материал,за който нямало проблем да остане запечатан в зъба.
Освен това след като свърши работата ми направи и снимка на зъба,за да ми покаже,че е запълнено добре плътно до края на каналите и че всичко е ок.
Аз лично оцених това,че беше откровен и ми каза какво е станало.
Минаха няколко години,но не съм имала проблем със зъба.

В твоя случай доколкото разбрах се е появил такъв и за това си отишла на друго място и там са видяли,че има счупен инструмен,неизвадени всички нерви ...по пък каналите  запълнени...Всеки пациент на твое място ще се почувства предаден,аз също.Едва ли той не е разбрал,че му се е счупил инструмента в зъба и не е проходил всички канали,но си е премълчал.Защо,той си знае.
Не е задължително да има микроскоп в кабинета си .

Според мен обаче в случая е редно разноските ,които правиш ти по поправянето на неговата грешка(или хайде работа да кажем) в другия кабинет, той да ти ги възстанови.Например искай бележка колко си платила там за изваждането и каквото там ти правят и после му я занеси и кажи,че си похарчила еди колко си ,за да се оправи тоя проблем и да бъде така добър да ти върне тая сума.Така е справедливо си мисля.Ако се разберете така, ще е добре.
Сега видях поста в който пишеш,че е решил да ти върне парите,които ти е взел за лечението...но доверието вече е загубено.

Последна редакция: нд, 28 фев 2021, 00:57 от Zhani

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт