Отговори
# 195
  • Мнения: 668
Не съм експерт, но не ми се струва разумно. При силен камшичен удар тялото ще бъде стегнато в заден ход и тази възглавница ще посрещне тила, съответно ще ума усукване точно там.

# 196
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 795
Ами точно защото миналата седмица ме удариха отзад, при наближаване на светофар, та изпитах последствията от дизайна на седалката. Врата все още ме боли, и защото според мен не е измислена добре.
Общо взето, освен че е неудобна, тя не може да е еднакво пригодена за хора 2 метра и за такива 1,60. Възглавницата за главата идва някъде над тила. В средата остава дупка, където шията свободно отива назад при камшичен удар, и се получава едно огъване на прешлените, което е опасно. Според мен, тази мека възглавничка спира врата да потъва назад и сътоветно прешлените да се движат рязко и да се травмират. Пуснах преди снимка на седалката, ето я пак:
Скрит текст:
За мен това не е по-добре.

# 197
  • 1st floor
  • Мнения: 9 102
Да, Гликоза, разбирам те. Но те май на всички хората така им застава тила в дупката. Включително и на мен. Не ми се вярва производителите на всички коли да са недовидяли това нещо. Според мен има защо да е така, но си е лично мое мнение. Не ангажирам никого с него.

# 198
  • Мнения: 4 403
На предишната, много стара кола, тази част от горе на облегалката можеше да се движи нагоре/надолу, но също и напред/назад. Променях си ъгъла и височината, и ми беше супер удобно.
На сегашната това сякаш ми бута главата напред Grinning

# 199
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 795
На предишната, много стара кола, тази част от горе на облегалката можеше да се движи нагоре/надолу, но също и напред/назад. Променях си ъгъла и височината, и ми беше супер удобно.
На сегашната това сякаш ми бута главата напред Grinning
Точно така, наклонена е напред под ъгъл, и ти бута главата напред. И всъщност врата ти, който би трябвало да има опора, се оказва в празното пространство.
Имам чувството, че все пак повечето коли ги правят за мъже, които са физически по-едри, а не за жени. Поредната дискриминация. Frowning

# 200
  • Мнения: X
Вратът не трябва да опира. В противен случай, при къмшичен удар ще се счупи.
Теб като са те ударили отзад нямаш травми на врата. Болката, която трябва вече да е отшумяла е от разтягането на жилите на врата. И се усеща като мускулна треска.

# 201
  • Мнения: 2 583
По повод дискусията за облегалката за кола:
Има една наука, която се казва ергономия, и няма кола и като цяло предмет, което човек да ползва и да не е съобразена с нея. В интернет има много клипчета, коя е правилната позиция на тялото за шофиране, и как е правилно да се нагласи седалката вкл. и облегалката за глава. Трябва просто да потърсите. Ето едно кратко клипче как се прави:


Всякакви добавки от възглавнички, подпори и други тем подобни глупости застрашават здравето ви. Седалките са съобразени за всякакви височини на човека, за това и имат опция да се "нагласят"

Също от интернет"Друг елемент на ергономично и безопасно шофиране е наличието на „облегалка“ за главата на предните седалки.
Те са не само за удобството да си облягате главата, но и предотвратяват т. нар. „камшичен удар“, който травмира и дори може да счупи шийни прешлени."

# 202
  • Мнения: 644
И аз смятам, че проектантите би трябвало да знаят какво правят, но специално при мен реалността е друга. При повечето автомобили облегалката не ми е удобна - при раменете отива назад  - и реално аз там нямам опора, а при по-дълъг път това си е неудобство - тази част дето е за главата е в най-ниската си позиция, ако я регулирам напред се навежда само в горната си част и идва някак над главата, съответно врата ми е без никаква опора- дори напротив. Предишната ми кола беше нисан микра  е няма такава удобна седалка  всичко си ми беше на място - честно казано си мислех че модела е мислен за "малки" хора /аз съм 1,50/, но днес шофирах Тойота аурис е и при нея беше така  - страшно удобна ми беше облегалката - замислих се сериозно дали да не сменя сегашната,  ……… не се замислих много направо си го реших всъщност ….
Много съм съгласна с клипчето  - така би трябвало да бъде  - пак казвам при мен реалността е коренно различна - аз така не мога да наглася седалката на сегашния си автомобил - раменете са ми задължително без опора, а не е като да не зная кое и как. Замислям се за допълнителна възглавничка под дупето, но тогава ми идва много високо и не ми се получава с краката.

Последна редакция: нд, 26 яну 2020, 22:35 от joging

# 203
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 795
Клипчето е интересно, но такава облегалка не съм виждала, която да позволява да се наглася подглавника с оглед на ръста.
Аз намерих тази статия, и позицията на главата на картинката ми харесва, защото позволява да си облегнеш главата на опора. Като караш, това е приятно, защото така си почиваш.
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/39584-kak-da-se-predpaz … t-kamshichen-udar
Седалката трябва да свършва на нивото на раменете. В моя случай, тя стърчи още 20 сантима, и подглавника идва високо. Просто не може да се адаптира към моя ръст. Не е правена за мен явно тази кола, трябва да я продавам. Frowning1

# 204
  • Пеликания
  • Мнения: 2 490
Аз шофирам както ми е удобно, дали колко е правилно не знам. Например не мога да карам с изправен гръб, седалката ми трябва да е малко легнала. А най-мразя да карам с две ръце на волана.
А за тези подпори за главата, даже познавам хора, които ги махат изцяло, което е лудост.

# 205
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 242
Абсолютно изчерпателен пост! Подкрепям напълно! И се учудвам на твърденията, че колите се правят за едри хора, както и на всякаквите добавки от възглавнички и пр.

# 206
  • Мнения: 10 372
Всеки си преценява как му е удобно. За мен е най-удобно да седя изправена, нагласила съм си почти докрай седалката. И моята седалка ми е удобна, свикнала съм с нея. Когато сина на ММ ми е взимал колата се оплаква страшно. Бил останал без кръст, без гръб, твърди, че му е много неудобна седалката. Аз като седна в неговата кола не намирам разлика.

# 207
  • Мнения: 2 583
При повечето автомобили облегалката не ми е удобна - при раменете отива назад  - и реално аз там нямам опора, а при по-дълъг път това си е неудобство
Значи облегалгака не ви е достатъчно изправена. Забележете на клипчето, че тя трябва да е толкова права, че раменете ви да не се отлепят от нея дори и при движението на ръцете за  завой.

Клипчето е интересно, но такава облегалка не съм виждала, която да позволява да се наглася подглавника с оглед на ръста.

А аз не съм виждала пък кола, която да НЕ може. Дори и 20+ годишните таралясници.

# 208
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 242
В крайна сметка седалките се местят напред- назад, нагоре- надолу. Воланите се "чупят", възглавничките за главата също се местят. Колкото и да си едър или дребен, все ще откриеш удобна позиция( и безопасна най- вече) във всяка кола.

# 209
  • Мнения: 644
При повечето автомобили облегалката не ми е удобна - при раменете отива назад  - и реално аз там нямам опора, а при по-дълъг път това си е неудобство
Значи облегалгака не ви е достатъчно изправена. Забележете на клипчето, че тя трябва да е толкова права, че раменете ви да не се отлепят от нея дори и при движението на ръцете за  завой.

Всъщност е в най-изправеното си положение, повече няма на къде - не съм шофьор от вчера, зная как да си наглася седалката. Облегалката ми е висока, на кръста също не ми е на място. А и както казах вече при Нисан и Тойота това не е така.

Общи условия

Активация на акаунт