Учителка от първи клас към дете: "ХХХХ е кръгла нула"

  • 8 227
  • 241
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 28 869
Нищо такова не се очаква от децата. Учат ги естествено в училище и е изумително, че в градината, вместо да ги научат на нещо полезно и да ги подготвят, защото това се прави в подготвителната група, те ви предупреждават да си го направите сами. Материала не е труден, само че ако детето изпитва затруднения и се окаже, че не може да следва темпото, тогава вече ще е късно да наваксвате.

В Англия децата тръгват на училище на 4 години, ние роним сълзи за 6 годишните, на които им се отнемало от детството. Не би следвало дете, което ходи на градина да има проблеми с дисциплината. Часовете в първи клас са по-кратки и естествено някои деца стават от чиновете в началото. Само, че ако са свикнали на ред и правила, бързо си научават, че така не се прави. Има достатъчно големи междучасия, има почивки, извеждат ги да дивеят, изобщо не попадат в затвор или казарма.

Съгласна съм.
Няма такова изискване, нито трябва да има очакване децата да знаят за четат. Моят син не знаеше, до края на 1 клас се научи да чете сравнително добре.
По-важното е да четат с разбиране.

Преди първи клас трябва да познават цифрите, буквите, да могат да рисуват по детски, разбира се.
Вероятно обаче заради това, че е в "елитен" клас, другите са научени по-рано и той сваля нивото.  Crazy

В началото е трудно с дисциплината, особено за момчетата, но свикват. Поне до НГ обаче е зор....

# 46
  • Мнения: 11 870
В случая не е важно какво може и какво -не едно дете. Важно е отношението на учителя и то е непростимо. За съжаление,не са един и два подобни случая.
И да говори авторката с учителката- едва ли ще има полза. Възрастен човек, така да се отнася към дете- едва ли тепърва ще се промени.По-скоро да работи за самочувствието на детето и да не се тревожи от разни "определения".

Може и да съм крайна, но учителската професия много се изроди и в момента са рядкост истинските професионалисти. Дали от лесния прием в институтите , дали от ниските заплати/ поне коментирани като ниски ,защото и за това обстоятелство може да се спори/ ,дали от друго- в училищата попадат много недоразумения. Има,разбира се и сърцати, достойни педагози, но са рядкост.

# 47
  • Мнения: 47 889
Учителката едва ли ще се промени, но от разговора има полза. Поне детето ще се почувства защитено и подкрепено от родителя

# 48
  • Мнения: X
Учителската професия не е изродена от сега, по наше време сякаш нямаше учители, които изобщо не са за тая работа. Има прекрасни млади учители и сега, както и по-възрастни от старата школа, на които мястото им не е в училище, ама хич. Идеални хора няма, може на учителката да не й е било ден и затова да се е изтървала и да е казала грозната реплика (което не я оправдава), затова по-добре да се подходи по-дипломатично и да се търси мирно решение.

# 49
  • Мнения: 461
Моето лично мнение е, че ние сами проектираме това отношение на учителите. Под влияние на собствените ни амбиции, оправдавайки ги с това децата ни да не се окажат в групата на несправящите се и оттам в тази на неудачниците, ние изземваме функциите на учителите. Натискаме децата си да научат предварително това, което същите тези учители следва да ги научат и в първи клас, и в следващите класове. Улесняваме им работата и когато се окаже, че някое дете следва нормалните стъпки в развитието и усвоява знанията, така, както са по програма - стъпка по стъпка, то бива заклеймено като "кръгла нула". Същата е психозата с уроците след 7 клас, както и за ДЗИ в 12 клас. Спомнете си преди 30-40 години, когато много от нас от "старото поколение" тръгвахме на училище, колко от нас можеха да четат и да пишат. Никой ни очакваше такова нещо и се научихме. А относно повторението на едно и също нещо - в предучилищната и после в 1 клас, уж с надграждане, не мисля, че има кой знае какъв ефект, защото в повечето случай децата си вярват, че вече са усвоили дадено знание и не полагат усилие за нищо повече. Доказателство за това са уроците по Човек и общество и История, където българската история я учеха няколко години подред, но нищо не научиха. Като чуеха, че ще учат за Цар Симеон например,  моите казваха , че за него вече са учили предната година и си го знаят. Трябва да се приеме изцяло нова стратегия за образование, ако искаме децата ни да ходят с желание на училище и да излязат грамотни и образовани от българската образователна система.

# 50
  • Мнения: 3 039
Alizze, учителката с тия нагласи да не е увлечена (улеснена) че насреща си има деца, които могат да четат. Ако прави така, детето е в спирала: не мога - отсреща ми показват, че не мога - аз все по-малко мога. Ако е така, бягайте с 200.
Подкрепям мненията, че няма какво да се говори с учителката. Ако възпитанието й е позволило да направи това, нищо хубаво не чакайте, нито можете да заместите липсващите първи 7 години с един разговор (даже още не става въпрос за професионализъм).
Каквото и да ви вменяват, не чувствайте вина, че детето не е започнало първи клас  четящо научни текстове и решаващо квадратни уравнения.
Даже не се искат кой знае какви професионални умения - да си имаш под ръка листове задачки и упражнения за можещите горните неща, докато си следваш първокласната програма, изискваща да се учат НЕЗНАЕЩИ да четат деца.

Последна редакция: чт, 05 дек 2019, 21:40 от solnichka

# 51
  • Мнения: 34
Нищо такова не се очаква от децата. Учат ги естествено в училище и е изумително, че в градината, вместо да ги научат на нещо полезно и да ги подготвят, защото това се прави в подготвителната група, те ви предупреждават да си го направите сами. Материала не е труден, само че ако детето изпитва затруднения и се окаже, че не може да следва темпото, тогава вече ще е късно да наваксвате.

В Англия децата тръгват на училище на 4 години, ние роним сълзи за 6 годишните, на които им се отнемало от детството. Не би следвало дете, което ходи на градина да има проблеми с дисциплината. Часовете в първи клас са по-кратки и естествено някои деца стават от чиновете в началото. Само, че ако са свикнали на ред и правила, бързо си научават, че така не се прави. Има достатъчно големи междучасия, има почивки, извеждат ги да дивеят, изобщо не попадат в затвор или казарма.

Съгласна съм.
Няма такова изискване, нито трябва да има очакване децата да знаят за четат. Моят син не знаеше, до края на 1 клас се научи да чете сравнително добре.
По-важното е да четат с разбиране.

Преди първи клас трябва да познават цифрите, буквите, да могат да рисуват по детски, разбира се.
Вероятно обаче заради това, че е в "елитен" клас, другите са научени по-рано и той сваля нивото.  Crazy

В началото е трудно с дисциплината, особено за момчетата, но свикват. Поне до НГ обаче е зор....

Не, не е "елитен" класа, даже не се знаеше коя госпожа на коя паралелка ще води от първи до четвърти клас. Но тъй като аз се колебаех къде, в кое от две училища да запиша детето си и проявих една последна инициатива преди да реша, като разговарях с директорката. Надявах се тя да ми помогне да реша. Решаващо беше това, че тя ми каза, че точно сега училищното ръководство е взело решение за разпределение на учителките и на паралелката, в която е класиран сина ми ще води точно най-добрата учителка от всички начални учителки. Така взех решението. И ето ни сега на какво дередже сме...

# 52
  • Мнения: 34
В случая не е важно какво може и какво -не едно дете. Важно е отношението на учителя и то е непростимо. За съжаление,не са един и два подобни случая.
И да говори авторката с учителката- едва ли ще има полза. Възрастен човек, така да се отнася към дете- едва ли тепърва ще се промени.По-скоро да работи за самочувствието на детето и да не се тревожи от разни "определения".

Може и да съм крайна, но учителската професия много се изроди и в момента са рядкост истинските професионалисти. Дали от лесния прием в институтите , дали от ниските заплати/ поне коментирани като ниски ,защото и за това обстоятелство може да се спори/ ,дали от друго- в училищата попадат много недоразумения. Има,разбира се и сърцати, достойни педагози, но са рядкост.

Точно затова се въздържам вече два дена от разговор с нея, защото, от една страна, сме водили поне 4-5 разговора за това, че той е по-назад от другите и се затруднява в четене и писане и че трябва да се упражнява повече. И от друга страна, остарелия й манталитет с непрекъснати критики и забележки към децата и изградения характер с годините, аз трудно ще променя. Само искам да я питам, но не знам как да се изразя, за да не стане конфликт, защото тя е много докачлива и често вмъква "аз знам как да уча децата вие не ме учете какво да правя..." ...та искам да я питам, ако така ще продължава да съсипва увереността на детето с вечно сравнение с околните, изтъкване на можещите и критикуване на останалите, то поне да знам, защото може да мине цяла година, преди да успее да навакса и догони другите в знанията и уменията си. И това вече ще ме тласне да потърся друг клас и да го преместя.

# 53
  • Мнения: 34
Учителката едва ли ще се промени, но от разговора има полза. Поне детето ще се почувства защитено и подкрепено от родителя

Всеки ден разговарям с него, давам му кураж и обяснявам, че като учи, ще напредва, като не учи, ще е трудно. Казвам, че не е достатъчно да е умен, трябва и да полага много труд. Като цяло се изразявам позитивно. Не обиждам. Но ето че отношението в училище съвсем не е такова и може би поради това не желае много да учи в къщи...това ни е проблем и настоявам поне по малко всяка вечер...

# 54
  • Мнения: 34
Alizze, учителката с тия нагласи да не е увлечена (улеснена) че насреща си има деца, които могат да четат. Ако прави така, детето е в спирала: не мога - отсреща ми показват, че не мога - аз все по-малко мога. Ако е така, бягайте с 200.
Подкрепям мненията, че няма какво да се говори с учителката. Ако възпитанието й е позволило да направи това, нищо хубаво не чакайте, нито можете да заместите липсващите първи 7 години с един разговор (даже още не става въпрос за професионализъм).
Каквото и да ви вменяват, не чувствайте вина, че детето не е започнало първи клас  четящо научни текстове и решаващо квадратни уравнения.
Даже не се искат кой знае какви професионални умения - да си имаш под ръка листове задачки и упражнения за можещите горните неща, докато си следваш първокласната програма, изискваща да се учат НЕЗНАЕЩИ да четат деца.

Точно от това се страхувам да не се обезсърчи, защото в къщи е адски трудно вечер да го накарам да седнем дори за 15 мин. да почете или пише, .. знае за мнението, което имат учителките към него, знае, че другите се справят по-добре от него.... Непрекъснато му казвам, че другите са успяли и се справят по този начин, само защото по-отдавна и повече време са се упражнявали. Но това не променя много... истината е, че ще отнеме много време да наваксаме, защото явно другите деца да не са знаели да четат, родителите са се занимавали доста повече с тях от детската градина... това си мисля

# 55
  • Мнения: X
Детето няма никаква мотивация с такъв учител. Разбираемо е че вечер няма желание за нищо, освен всичко останало със сигурност е и много уморено. Сега ваканцията може да пробваш да наваксаш, ако трябва отпуска да вземеш.

# 56
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 237
Детето явно е имало нужда от малко повече време да се адаптира към новата обстановка и новите си задължения.
И госпожата вместо да помогне и да го стимулира ,му е сринала самочувствието.
Може и да не е толкова изостанало,а просто да не се чувства уверено и да се притеснява.
Ще свикне и ще навакса.
Нормално е вечер да е изморено .Но може през почивните дни да поработи или през ваканциите..

# 57
  • Карлово
  • Мнения: 4 572
Аз бих и казала, че съм много огорчена, от изказването и. Това не е в никакъв случай стимулиране за по-голямо старание от страна на детето в усвояването на материала. Предложи и да опита да го поощри поне за месец.
Вечер децата са уморени и не е ефективно допълнително занимание, само механично повтаряне има,според мене.

И последно детето занимава ли се с нещо извън училище, спорт, музика, рисуване, където са интересите му и са силните му страни? Според мене би помогнало за самочувствието му.

# 58
  • София
  • Мнения: 62 595
Учителките в градините могат да казват всякакви неща, но ако си вършат работата както трябва, повечето деца излизат от ПУК получетящи. Много често "няма нужда да чете, всичко е ок, не се поддавайте на другите родители да си учите детето предварително" е чисто баламосване и оправдания. Няма нужда родителите преди първи клас да си учат децата, а трябва учителите в ДГ да минат материала с децата както трябва и ако едно дете не се справя в ПУК, веднага да кажат на родителите, за да се навакса до края на ПУК, а не в първи клас да се започне с вайкането. Няма нищо общо с родителските амбиции, а с материала в ПУК. Като извъртят сто вида сричкувания и картинки в ПУк децата още в началото на първи клас дори да не могат да четат, още след първия месец вече са четящи с буквите, които са взели. Вярно, с диктовките е доста трудно, но това се преодолява първо като задобреят с четенето.

По разписание започват да четат и да правят диктовки още като вземат М, не разбирам по каква причина до декември няма да четат, а само ще изписват букви.

# 59
  • Мнения: 413
Мога да споделя впечатления като човек, придружавал обучението на внучката ми. В първи клас решихме да не ходи на следобедните занимания и така си остана до 4 клас. Прибирахме я у дома, обядваше и заспиваше кажи-речи на масата, толкова беше уморена. Започвахме да учим и да пишем домашни някъде към 15.30ч. и докъм 16.30, най-късно до 17.00ч. беше научено и написано всичко. Но когато детето е отпочинало и бодро, концентрацията е голяма и не се налагат повторения и поправки.

Ако вашето детенце има нужда да навакса и настигне другите деца, може би е добре да помислите за вариант поне за известно време да не ходи на занималня, а да се занимавате вкъщи с него. Не е нужно да сте велик специалист за да се справите с материала за първи клас. А и класната му със сигурност ще ви помага, ако я помолите.
Следобедната учителка е натоварена много и няма възможност да обърне специално внимание на детето ви. Още повече, че следобед децата са уморени и изнервени и обикновено са шумни и трудно се овладяват. В такава среда е трудно да се настигнат другите.

Общи условия

Активация на акаунт