Писане на домашни. До кой момент помагате?

  • 9 441
  • 126
  •   1
Отговори
  • Мнения: 313
Детето ми е 5ти клас и както знаете от тази година домашните са повече, няма занималня след училище и писането на Домашни, поне при нас, е по-трудно.
Помагам с домашните, доколкото смятам, че нещо не може да разбере, но често ме чака да дойда аз, за да почне с ученето и все едно чака да бъде "накаран" да ги напише. Често ме пита какво и защо неща по тях. Иска ми се да е по самостоятелен и се чудя така помагайки дали не правя мечешка услуга. Гледам да давам насоки при писане, а не наготово.
До кой клас смятате за редно да се включва един родител активно в подготовката на домашните и самите вие до кога сте го правили?

Последна редакция: чт, 24 окт 2019, 09:47 от Редактор*

# 1
  • София
  • Мнения: 28 118
Не помагам, освен ако не ме попита за нещо конкретно. Във втори клас е. Планът ми е да се научи сам да си виси на главата – дали ще се получи, не знам. Засега става.

# 2
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 237
Дъщеря ми е в четвърти клас.Не е ходила на занималня.Има режим.
Връща се от училище,обядва,има 1 час почивка.
В 14.30 започва да учи.Оставям я да пише сама.
Телевизорът задължително е изключен,телефон,таблет-прибрани.
Понякога съм в другата стая.
Ако се затрудни,идва да ме пита.
Ако не-пише домашните сама.
Не и вися на главата.
Обикновено приключва до 16-16.30.
И тогава излизаме ,има време и да играе.

# 3
  • София
  • Мнения: 62 595
Разберете се, че не може да те чака да си дойдеш и тогава да започва да учи. Въпросът е със самоорганизацията, доколкото разбирам до тази година е бил на занималня и не му се е налагало да се самоорганизира. Налага се да започнете упражнението по самостоятелност в пети клас, а ще е трудно. Разбирате се по програмата за следващия ден, по кои предмети и кои домашни ще е правил сам след училище и кои са му трудни и може да се наложи помощ. Но задължително да прочита сам уроците и да задава въпроси, а не "какво не разбра? - нищо не разбрах." Ще има и съпротива, и снижаване на успеха, но вече вие вкъщи решавате дали ще работите по самостоятелността след училище или ще си бутате така до гимназия. Детето още не може да осъзнае, че няма кой да го ръчка.

# 4
  • Мнения: 313
Проблемът е точно със самоорганизацията. Не изпитва кой знае какви трудности с материала, понякога по скоро пита, за да му потвърди някой дали е вярно.
Вариантът да го бутаме така до гимназията не е нещото, което искам. Досега давах насоки, обяснявах и "намилах" как да се организира. Обмислям да го оставя за известно време сам, дори с риск да ходи с ненаписани домашни, но се чудя дали няма да стане по зле положението.

# 5
  • София
  • Мнения: 62 595
Дай му още малко време, сега и без това идват някакви почивни дни покрай изборите. Не му намилай, той ще започне да се усеща, особено когато установи, че има интересни работи за правене вечер.

# 6
  • София
  • Мнения: 38 211
Възможно е да стане малко по-зле. Да донесе някоя забележка Без домашно.
Но наказанията също учат на отговорност. По-добре сега да си научи урока, отколкото да се издъни в 7 клас.

# 7
  • Мнения: 11 741
1. Детето не се справя само - изпитва трудности, не му е ясно какво/ как трябва да направи, не разбира материала?
2. Неуверено е дали прави правилно нещата, в този смисъл има нужда от психологическа подкрепа?
3. Не успява да се концентрира само у дома? Ако досега е ходил на занималня, може да е от типа деца, които имат нужда други деца около тях да правят същото.
Когато разберете причината ще работите по отстраняване отстраняването й.
 1 Ако детето не разбира има нужда вие или друг да е до него и да обяснява. Запишете го на частна занималня, вземете човек, който да помага или вечер работете заедно.
2. Ако детето е неуверено работете в посока повишаване на самочувствието, увереността.
3. Ако има нужда от деца около себе си - запишете го на частна занималня.
Моето мнение - помага се до тогава, докато детето има нужда. Деца, които нямат нужда от помощ рано свикват да пишат самостоятелно, още в първи клас.
За протокола - едно дете в училищна възраст (трети клас) и едно предучилищна (5-годишно). Дъщеря ми ходи на занималня, но има нужда от помощ за справяне с домашните заради обучителни затруднения. Засега навлизаме в етап "Вярно, грешно, важното да е написано". Ще помагам, ако трябва и до 12 клас. Където мога, за предметите, по които не мога ще търся платена странична помощ. Това е начин да се помогне на детето да разбере и научи там, където не е успяло в час или само. За децата без обучителни затруднения, които срещат отделни трудности има консултации в училище.

Последна редакция: ср, 23 окт 2019, 22:11 от Mama Ru

# 8
  • София
  • Мнения: 62 595
Мама РУ, в случая детето не изпитва толкова затруднения с материала, колкото организационен. На занималня докога? А в гимназия какво ще правят, пак ли на занималня?

# 9
  • София
  • Мнения: 1 573
И моята дъщеря е 5ти клас...и при нас се налага да помагам...главно по математика. А и ако не съм при нея само и дай да се мотае и да седи на телефона. Трудна работа...но тепърва ще се учи...

# 10
  • София
  • Мнения: 1 164
Включвам се и аз. Моето е 4 клас, и от тази година не посещава занималня. Свършва училище в 13,20ч, обядва в стола и тогава се прибира. Докато се прибере е станало 14,30. Трудно му е с организирането. Казала съм, до 18,30 когато се прибирам да е написал всичко. Но .. понякога не си е отбелязал какво имат за домашно. И така забележките се трупат.Има дни, в които е написал всичко, има и такива, в които ме чака.
Ще следя с интерес как се случват при вас нещата??

# 11
  • Пловдив
  • Мнения: 5 234
Синът ми е 7 клас, и точно защото виждах на една приятелка детето - чакаше я да си дойде от работа в 18 часа, да го чака да се на играе на компютъра до 21 и да почва да му чете уроците и да ги преподава (иначе детето не учеше изобщо), та аз реших да не се занимавам по никакъв начин. Само питам за резултати от училището. Еми без домашна не е отишъл на училище, но и не учи. Просто написва домашната и това е. Нямат навици (не само той е така) да седнат, да четат урока, да го осмислят, аз лично дори си го разказвах, като бях ученик и после студент. За това им и липсва изказ и речник. Та, смятам, че средно положение - да се проверява какво е направило детето, но да не му се поставя възможност да чака наготово, е най-добре. При моята приятелка резултата е, че детето си завърши, математическа гимназия, с не лош успех, сега е студент, но понеже тя не се занимава вече, естествено, е вероятно и да не се стегне да учи. Но пък пак ще изкласи, то нещата с образованието са такива, че само човек да иска и си завършва. Факт е, че ако свикнат да им смеляш материала, просто после не се захващат сами. По-лесно им е. Моят съвет е да се остави, дори и с риск да отиде без домашна, ще свикне, иначе ще трябва до висшето да се занимавате.

# 12
  • София
  • Мнения: 62 595
Нямат навици, защото няма кой да ги създаде, децата нямат възможност да си ги създадат. Какво се случва в занималнята? Родителят изпраща детето там, първо защото няма кой да го гледа и изисква детето да се прибере с написани домашни. Много често очакванията са, и практиката често е, учителките от занималнята да вземат от учителката в чулище домашното. Децата пръста си не мръдват сами да пишат, защото няма нужда - родителят автоматично ще каже "учителката защо не е взела домашното от класната?", а не "ти защо не си внимавал какво дава класната за домашно?". После в занималнята има деца в първи клас и в четвърти клас, всяко с неговия си материал - учителката на кого по-напред да обърне внимание? Нейната задача е да изпрати детето с написано домашно. А ако едно дете не иска да пише и да чете насила ли да го кара? И с какъв мотив да го кара - с мотива, че после родителят ще е недоволен "учителката нали затова е там - да го накара да пише и да учи, аз за какво го изпращам". Но пак и дума няма към детето "Защо не пишеш и не четеш в занималнята?". И ето второ потвърждение за детето, че няма нужда да си мърда пръста - има там едни трима възрастни - учителката в училище, учителката в занималнята и мама/тати, които нещо се разбират помежду си и да се оправят, аз нямам нищо общо.

# 13
  • Мнения: 8 905
Напълно нормално.
Всички сме така в темата за петокласниците.

Моята дъщеря миналата година в четвърти клас умишлено я оставих сама да се подготвя, за да свикне да се организира. И беше свикнала. Но сега всичко наново. Просто предметите са други, материалът вече е доста по-труден.
В пети клас се минава през един такъв адаптационен период.

До скоро помагах усилено.
Сякаш напоследък, да не казвам голяма дума, започна да влиза в релси.

# 14
  • София
  • Мнения: 38 211
Всичко е различно в 5 клас. Дъщеря ми от 1 до 4 имаше много добра класна и ги беше научила да си пишат домашните. Обаче в 5 клас, докато свикне с новите учители, новите предмети, новите домашни, започващият пубертет... беше ужас!
Мамо, мамо, мамоооо. Дай ми химикалка. Ама не тази, тази е гадна. Не, и тази не става. Няма пък да пишааа. Не може да се пише с тази химикалка в тази тетрадка. Трябва друга.Confounded

Общи условия

Активация на акаунт