Детската градина - Тема 22

  • 32 050
  • 647
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 16 871
Въпрос към майките на деца посещаващи/ли ясла.
Синът ми тръгна на ясла на 11 ноември,  ходи 6 дни и се разболя. Днес му беше първи ден след боледуането.  Бил е спокоен и решиха да го опитат да остане да спи. Не е спал, защото искал някоя от лелките постоянно при него. Така заспива вкъщи,  с присъствие на мама до кошарата или в нея. Дали ще свикне според вас? Защото не са го насилвали и в някакъв момент е станал и си е играл. Вкъщи задължително спи, нсеки ден, поне по час и половина, понякога и по 2.5ч.

# 436
  • София
  • Мнения: 11 464
Ще свикне.
Важното е, че не е плакал, а е бил спокоен.
В един момент ще започне и да спи там.

# 437
  • Sofia
  • Мнения: 5 895
Моите свикнаха, а вкъщи и двамата заспиваха с мен - не можеха сами.

# 438
  • Мнения: 16 871
Благодаря  Flowers Hibiscus

# 439
  • shumen
  • Мнения: 17 983
Моя свикна,а в къщи без мен не заспиваше.

# 440
  • Sofia
  • Мнения: 5 895
Искам да си сверя часовника.

В предучилищна група (втората) учат ли децата да пишат буквички или поне да ги разпознават ?

Питам, защото засега при нас пишат само чертички и ченгелчета. Като питам малкия дали учат буквички и ми отговаря, че не.

Не ме притеснява особено, защото няма да остане ненаучен, а и той засега е голям ентусиаст и ги разпознава всичките и даже се опитва да чете и пише думички.

Но вече сме средата на учебната година, а да не им показват изобщо буквичките в градината ми се струва малко странно.

# 441
  • Мнения: 1 005
Да учат буквички, има учебен план, който да се следва през месеците с педагогически ситуации. Вчера в нашата ДГ са взели буквичката П, преди това бяха Р, Н, всички гласни знаят, образуват срички с конкретна съгласна и всички гласни - например на, но, не, ни и така нататък. В учебните тетрадки имат упражнения за съответната буквичка, която са взимали по урока, има и упражнение как се пише буквичката. Отделно, учителките на групата следва да имат график за консултации - определен ден от седмица, в който да дават подробна информация за това как детето се справя с материала, къде среща затруднения и на какво има нужда да се наблегне. Нашите учителки никога не са отказали консултация и обсъждане по какъвто и да е въпрос, дори извън дните за консултация.

# 442
  • Sofia
  • Мнения: 5 895
Благодаря за отговора.

И аз така си мислех, че буква по буква вече трябва да започват да ги разглеждат.
Но като споменах на госпожата, тя ми каза, че за сега пишат само ченгелчета Thinking

# 443
  • София
  • Мнения: 23 162
и при нас само ченгели и черти пишат засега.

# 444
  • Мнения: 1 005
А децата не работят ли в учебни тетрадки ? В тях има по няколко различни упражнения със съответната буквичка, които децата следва да изпълнят, едно от които е изписването й.

# 445
  • Sofia
  • Мнения: 5 895
Учебните тетрадки си стоят в градината. От време на време носи по някой откъснат лист с някаква ситуация, но досега не е връщал лист с упражнения за буквички.

Имат си отделно тетрадка с редове  - да се упражняват да пишат ченгелчета, но и тя е само за градината.

От буквички няма и следа засега, а ми се струва късно. След някой и друг месец ще раздават (буквално) удостоверения за училищна готовност и се питам какво точно се удостоверява в случая, ако не са ги учили поне да разпознават буквичките.

# 446
  • София
  • Мнения: 8 932
Вижте в Наредба 5 на МОН. Има и таблици, какво трябва да учат децата в групите. Няма писане на букви. Има разпознаването им и начални графични умения, което са въпросните ченгелчета. Има и по другите предмети таблици.

# 447
  • Мнения: 4 708
Учебните тетрадки си стоят в градината. От време на време носи по някой откъснат лист с някаква ситуация, но досега не е връщал лист с упражнения за буквички.

Имат си отделно тетрадка с редове  - да се упражняват да пишат ченгелчета, но и тя е само за градината.

От буквички няма и следа засега, а ми се струва късно. След някой и друг месец ще раздават (буквално) удостоверения за училищна готовност и се питам какво точно се удостоверява в случая, ако не са ги учили поне да разпознават буквичките.
Същата история е и при нас. Само А още септември, и някоя и друга цифра. Не знам дали трябва да ги учат, но не го правят. Знае ги от работа вкъщи.  Само че и ченгелчета не пишат.
При нас има друг казус, госпожата постоянно коментира родители по време на обедният "сън" на децата, но те на 6г не спят и чуват всичко. Имах един сблъсък с въпросната госпожа преди Коледа,
Скрит текст:
На Коледното тържесто всички деца бяха пред родителите, само моето и още едно бяха сложени настрани на един диван, нито се виждаха, нито нищо. Главната госпожа се снимаше с другите деца, и не можах да се видя с нея тогава, но казах на другата, че не ми е приятно, и другият път ако ще е наказана на дивана, да не включват детето изобщо в никакви тържества.
още ме одумва все още, и на детето не му е приятно. Не съм се разправяла, но ми писна вече и не знам какво да предприема.

# 448
  • shumen
  • Мнения: 17 983
Нашите в градината учиха само някои буквички и то печатни,и числата до 10.Ченгелчета не пишеха.Ама те и в 1 клас не пишат ченгелчета много време,а само 15 дни и след това започват буквите и то ръкописно.

# 449
  • Мнения: 16 871
Искам да си сверя часовника, май не съм много за тук, но питам:
Има ли право работодателят да ми откаже неплатен отпуск, при положение,  че детето ми посещава СДЯ? защото в наредбата не е споменато (аз не намерих, дали този отпуск важи, когато детето посещава СДЯ)

Общи условия

Активация на акаунт