КГБ = Клуб на Готините Баби - 190.

  • 58 542
  • 761
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 8 408
Лелееее, 9 дрЪжки на клона или на балкона - както ви се харесва, Joy
БОРЯНЧИЦЕ, фащай математиките и започвай ускорено да се учиш, защото ще има да решаваш задачи с М и М. Няма да ти се размине Mr. Green
МАРИНА, ей на това му се вика Обади се на приятел! Ако беше заложила на Помощ от публиката - щеше да изгориш, момиче. Joy
ГРАДСКОоооо ЯЖКЕ, леле колко се гордея с теб! Думи нЕмам. Чак те похвалих на ММ ( съученика ти ), а той не пропусна да се изрепчи с вашия пернишки Минен техникум. То голяма работа бил този техникум, повече от Оксфордския университеи и Кембридж, взети заедно! Ти да видиш  - направо люпилня за гении. Съдя по  теб и по мъжО[smilie=smile3501.gif]
Хайде още някоя красТавица ще пише ли?
Забравих, че миналата година аз звънях на МАРИНА, да помага на Николката за домашното по български. Заряза си тя манджата и ми помогна. Както казва Влади на баба Марина, ние имаме 20 задачи за решаване. А Маринка го пита кои "ние" момчето отговаря - ти и аз. Та тогава и "ние" получихме отличен - кои ние? Никола и баба Wink  

# 691
  • Мнения: 894
Фло ,виртигото че е от русская водка е едно на лице ,но тези математики за 10 годишни деца направо си е салто мортале.Тия от МОН са слънчасали.
Кари,Яжка,благодаря Flowers TulipFlowers Tulip
Фло, да това е от студентските бригади в Пазарджишки окръг все там ни пращаха 4 години, що тонове чушки и домати обрахме ,но пък беше младост и много веселба.

# 692
  • Мнения: 2 008
Маринка, падна ми шапката от задачите.
И аз се нареждам в редичката на мразещите математиката.
Кари го е казала точно.
Моето мнение ,че математика в живота е нужна  до елементарна такава.Да си сметнеш парите, да сметнеш колко м завеси или колко кв.м. подова настилка ти е нужна.
Моля ви  дружки математичкии не ме бийтее😎😎
Показах задачите на ММ -математиката му е силна страна, погледна и попита  за кой клас е.
Мисля,че под нос  спомена някаква майка на просветното  министерство.😀

# 693
  • Мнения: 18 620
Майка ,леля до двето коляно заслужават сппоменаване...

# 694
  • Мнения: 109
Маринка  Hug
Обаче ме изуми - това ли учат в началото на 5 клас  smile3555

# 695
  • София
  • Мнения: 1 746
  Моля ви се,изтрийте тия хвалебствия,до като не се е явила Иха!Тя ще разбере,че не ги заслужавам.Задачите са съответни за възрастта на началното училище.Ако има трудност-тя е да разбереш какво се иска в условието.По този начин децата се учат да мислят и разсъждават.Иначе решението се свежда до обикновено деление с остатък.

# 696
  • Мнения: 18 620
Задачите вероятно са на база учен материал,въпросът е в друго-не сме в клас и  не това сме учили,не по този начин.Математическа логика в техникума,толкова и   я помня.Не се и опитвам да решавам ,а обикновено по пътя на логиката стигам до някъде,което не отговаря на изискванията.И не ми е била проблемна математиката.Но е излишно такова натоварване, еднакво за всички деца-не на всеки допада.Може би за това,не само с математиката,но и с другите предмети ,изхвърлянето за усложнен материал произвежда недомислията и неграмотността. До 8 клас трябва да е общообразователно начинание,някъде на средното ниво на децата, нататък да оформят течения ,да избират какво да учат-технически или хуманитарни науки в повече. Не принизявам математиката, но и да я  величая не искам.Пети клас има радикална промяна-от един учител по всичко се появяват предмети ,разказване ,есета, та 20 задачи за домашно са в повече.Всички предмети с домашно-мерси.Би трябвало дори да няма домашни.
Яжка ,може да решиш задачите ,но сигурна ли си дали са като по учебника за 5 клас ,не използваш ли повече знание.Иха отдавна отсъства ,дано се включи и тя с мнение.Не  че е от значение какво мисли КГБ за учебния материал.

# 697
  • Мнения: 5 357
Маринка, на първо четене решавам първата задача така:
Числото 4 567 е четирицифрено и е записано с различни цифри. Непосредствено съседни на него са 3 и 8. От тях се получава 38, което е двуцифрено и се дели на 19.            38 : 19 = 2

Втората задача:
Имам съмнение за точността на условието, но според мен е така:

1386: 735 = 1  остатък 651
735 : 651 : = 1  остатък 84
651 : 84 = 7  остатък 63
84 : 63 = 1 остатък 21
21 е последният ненулев остатък.
1386 : 21 =66
735 : 21 = 35
Следователно ненулевият остатък 21 е делител на 1386 и 735.

Надявам се да са верни.

Последна редакция: нд, 30 сеп 2018, 00:45 от K.A.G.

# 698
  • Мнения: 5 357
Маринка, сега прочетох, че Яжка ги е решила и изпратила.  Да, и аз забелязах грешката в условието.

Кари, когато има  скоби, първо се решава действието в скобите, без значение дали е умножение, деление, събиране или изваждане. След това е действието след или преди скобите.
Пример :
( 356 + 234) . 6 = 590 . 6 = 3540         или                                     4 . ( 236 - 120) = 4 . 116 = 464
Първо събирането в скобите, после умножението.              Първо изваждането в скобите, после умножението.
Деление и умножение, а после събиране или изваждане е валидно за числов израз без скоби.
Пример:
256: 2  +  134 . 4 =128 + 536 = 664    -    делим, умножаваме, накрая събираме

Последна редакция: нд, 30 сеп 2018, 00:04 от K.A.G.

# 699
  • Мнения: 894
КАГ направо ме разсъни с математическите решения ,настина мозъкът ми е станал боза ,ха ха само зъби клещи така е ,но пък за времето си имахме стабилна основа ,вече сме щастливи пенсионерки ,да му мислят младежите.

# 700
  • Мнения: 5 490
Вечерен привет!

Скрит текст:
1. Намерете четирицифрено число с различни цифри, така че при избирането на две непосредствено съседни негови цифри да се получава двуцифрено число, което се дели на 19.

2. Естественото число А разделяме на естественото число Б и получаваме остатък В. С числата Б и В постъпваме по същия начин, както с числата Б и В. Повтаряме процедурата, докато е възможно. Да се приложи описаният процес за А=1386 и Б=735. Да се провери, че последният ненулев остатък е делител на А и на Б.

 
Със здраве и лека да ви е нощта!

На първата задача мисля, че отговорът е 9576. 95:19=5  57:19=3  76:19=4

На втората задача - 1386:735=1.89   735:1.89=388.89    1.89:388.89=0.005, което е делител и на 1385 и на 735
1385:0.005=277000   735:0.005=147000   277000:147000=1.89, също както и 1386:735=1.89, следователно 0.005 е делител и на двете числа

# 701
  • София
  • Мнения: 1 746
  2. Естественото число А разделяме на естественото число Б и получаваме ОСТАТЪК В. С числата Б и В постъпваме по същия начин, както с числата Б и В. Повтаряме процедурата, докато е възможно. Да се приложи описаният процес за А=1386 и Б=735. Да се провери, че последният ненулев остатък е делител на А и на Б.
 КАГ и аз не видях първоначално,но виж:" Да се провери,че послендият НЕНУЛЕВ остатък е делител на А и Б!Това е 21.Нулевият остатък е 0.
 Делта,числото В трябва да  е остатъка,а не частното.

Последна редакция: нд, 30 сеп 2018, 00:12 от Яжка

# 702
  • Мнения: 5 357
Яжка, да, права си. Последният остатък е 21. Аз съм взела последното  ненулево частно, вместо ненулев остатък.
21 е делител  и на 1 386, и на 735.
Отивам да се редактирам.  Важното е, че логиката на разсъждение  и начинът на решение са верни.

Последна редакция: нд, 30 сеп 2018, 00:29 от K.A.G.

# 703
  • София
  • Мнения: 1 746
   Решението на Делта  на първата задача е най-правилно,защото: 1. Намерете четирицифрено число с различни цифри, така че при избирането на всеки две непосредствено съседни негови цифри да се получава двуцифрено число, което се дели на 19.Но,трябваше да напишат думата "всеки"

# 704
  • Мнения: 5 357
Да, но в условието това не е уточнено.

Общи условия

Активация на акаунт