Консултация с психолог - тема 2

  • 55 788
  • 431
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 1 008
pogar-координати има в темата за детски специалсти-линк съм дала по-горе.Най-добрите детски психиатри са в София.Консултацията с психиатър е консултация с лекар,но разбирам,че се стряскате от това,поради все още не разбирането на ролята на тези специалисти и за здрави и за болни.
Комуникацията и интеграцията с връстници може да се определя по много начини-най-вече с проективни или полупроективни методики.На практика ще рече-има ли детето трудности при вграждането и адаптирането,как общува с връстници,как се адаптира.
Оценката на психолога не е присъда,предполагам колегата ще вземе под внимание и налюденията на близките и учителите.
С какво ви притесни изследването?

# 256
  • Мнения: 838
pogar-координати има в темата за детски специалсти-линк съм дала по-горе.Най-добрите детски психиатри са в София.Консултацията с психиатър е консултация с лекар,но разбирам,че се стряскате от това,поради все още не разбирането на ролята на тези специалисти и за здрави и за болни.
Комуникацията и интеграцията с връстници може да се определя по много начини-най-вече с проективни или полупроективни методики.На практика ще рече-има ли детето трудности при вграждането и адаптирането,как общува с връстници,как се адаптира.
Оценката на психолога не е присъда,предполагам колегата ще вземе под внимание и налюденията на близките и учителите.
С какво ви притесни изследването?
С  по-горе описаните две неща от мен,защото не разбирам какво означават Sad
Относно психиатъра,не се страхувам от него,дори напротив-ако има проблем ще се реши,но едно голо изречение за консултация с такъв без обяснение предполагам не само мен би притеснило,но знам ли-то аз отдавна се имам за доста луднала-  Wink,жалко,че професионалистите не мислят като мен за самата мен.
Благодаря ти за позитивния отговор  bouquet

# 257
  • Мнения: 1 008
pogar -доколкото разбирам се нуждаеш от обяснение,което е твое право и ще намали тревожността от неизвестното.Как се стигна до това изследване-регулярно ли е или е поискано от учителите?По отношение на интеграцията в класа-ако трябваше аз да правя такова изследване бих пуснала социометрична анкета в класа,както и наблюденията на класния и другите учители/освен индивидуалното изследване на детето/,както и психологът в училище.В случая това,което ме обърква е какъв е мотивът за това изследване?

# 258
  • Мнения: 838
pogar -доколкото разбирам се нуждаеш от обяснение,което е твое право и ще намали тревожността от неизвестното.Как се стигна до това изследване-регулярно ли е или е поискано от учителите?По отношение на интеграцията в класа-ако трябваше аз да правя такова изследване бих пуснала социометрична анкета в класа,както и наблюденията на класния и другите учители/освен индивидуалното изследване на детето/,както и психологът в училище.В случая това,което ме обърква е какъв е мотивът за това изследване?
Това изследване е необходимо за съставяне на индивидуална програма за обучение,но към него ще се добави и мнението на логопеда,класната и ресурсната учителка.При съставянето на това мнение психоложката дори не видя как се отнася той с децата от класа,а и те с него-нищо,само тестове за околко час със самия него.  SadЗатова и съм така вече дори не притеснена,а озадачена-как се прави такъв извод за някого без достатъчно информация и наблюдение. newsm78

# 259
  • Мнения: 1 008
pogar -индивидуалната програма в нашите училища далеч не е това,което трябва да бъде.Нямаме концепция-работеща за децата със специални образователни потребности-това е болен проблем.Едва напоследък се заговори за психолози в училищата,а не само за пед.съветници.Вероятно идеята е оценката да е външна,не от човек работещ пряко с детето.Надявам се,че колегата е свършил професионално своята работа-от едно такова изследване дава много психологическа информация,но е добре то да е допълнено и с данни от ситуацията в класа.

# 260
  • Мнения: 838
pogar -индивидуалната програма в нашите училища далеч не е това,което трябва да бъде.Нямаме концепция-работеща за децата със специални образователни потребности-това е болен проблем.Едва напоследък се заговори за психолози в училищата,а не само за пед.съветници.Вероятно идеята е оценката да е външна,не от човек работещ пряко с детето.Надявам се,че колегата е свършил професионално своята работа-от едно такова изследване дава много психологическа информация,но е добре то да е допълнено и с данни от ситуацията в класа.
Надявам се всичко да се нареди по най-добрия за детето начин.
Отново благодаря-сега съм спокйна и убедена,че има разумни доводи и обяснение,които надявам се ще споделят и с мен(нали уж съм част от екипа-родител съм все пак).  bouquet

# 261
  • Мнения: 2 697
Pogar, привет и от мен,

Иска ми се само да допълня нещо към постовете на Вероника и то е - все пак опитайте да поговорите с училищната психоложка и кажете това, което споделяте с нас. Разбира се тактично и премерено. Идеята е преди да търсите помощ "отвън", да използвате ресурсите "вътре" в училище. По този начин по мъничко практиката на не особено старателните изследвания на училищните психолози ще се подобри, сигурна съм Hug

# 262
  • Мнения: 838
Pogar, привет и от мен,

Иска ми се само да допълня нещо към постовете на Вероника и то е - все пак опитайте да поговорите с училищната психоложка и кажете това, което споделяте с нас. Разбира се тактично и премерено. Идеята е преди да търсите помощ "отвън", да използвате ресурсите "вътре" в училище. По този начин по мъничко практиката на не особено старателните изследвания на училищните психолози ще се подобри, сигурна съм Hug

Шехина,благодаря и на Вас- и аз на това се надявам,защото нямаме психолог в училище,и който и да дойде все ще е непознат за детето ми,но сигурно има начин да получи информация и то не само от мен-все пак аз не съм специалист,и моето мнение(аз  поне така го отчитам) може и да не е съвсем обективно.
Ще ви пиша отново,когато имам повече информация.

# 263
  • Мнения: 838
Здравейте,отново!
Искам да съобщя хубавите новини относно притеснилите ме вчера неясноти по повод оценката на обследвалата ни психоложка.
Днес разговарях с нея и се оказа,че трудна комуникация е всъщност невъзможността на сина ми да се включва ефективно в по-голямата част от игрите на връстниците си(няма как да тича с тях на двора и подобни засягащи физическия му дефицит),а аз изпаднах в ужас какво точно не е наред.
По въпроса за консултация с психиатър-стандартна процедура,която е в действие за всички деца като моето,а аз честно казано си помислих-айде,съмнение за още една диагноза,която кой знае от какъв характер е и как ли ще се справим. ooooh!
Искам да благодаря отново на Вероника и Шехина за съветите и да се извиня,ако съм прозвучала пресилено или истерично в постовете си,като с това си поведение съм обидила някого.  bouquet

# 264
  • Мнения: 1 008
 pogar възхищавам се на майки като вас-не сте звучали истерично-като имам предвид ситуацията в нашата държава и пълната липса на концепция за образованието на нестандартните с деца,почти пълната неподготвеност на училищната система за работа с деца със СОП-вие наистина правите много и издържате много.Казва ви го човек от системата Sad

# 265
  • София
  • Мнения: 8 280
Проблема ни (ми) е свързан с храненето и ето ситуацията и съответно отговора от другата тема

Не знам дали въпроса ми е за тук или за психолог, а аз съм вече за психиатър ... ако чуете за изперкала майка влязла в лудницата, защото детето й не се храни, това съм аз.

Извинявам се за встъплението, но наистина не виждам светлина в тунела.
Сагата ми продължава 4 г. вече.
Започна се с повръщане пиейки мляко, после продължи да повръща, ако нещо не му хареса в консистенцията на храната, сега повръща само, ако реши, че нещо в чинията не му харесва.
Като забравим плодовете и зеленчуците, които е ял като бебе на днешен етап не мога да кажа какво яде или обича да яде.
Плодовете, които яде са ябълки и банани (последните не пожелавал последния месец) днес и мандарини хапна щях падна... утре може и да каже че са гадни.
Преди 2 дни ми извади душата да купя шпек Леки (въздействие на рекламите), принципно не купуваме такова нещо, и се съмнявах да яде - е изядоха почти целия шпек със сестра си. На следващия ден каза, че не му харесва да не купувам никога повече
Супата -  бистра, пилешко месо, с картофи, фиде, моркови и магданоз, магданоз днес едното не яде, утре другото е гадно.
Домат яде само пюре в макарони.
Е ето това  е едно от нещата заради, които още е жив - макарони сладки(масло, захар, сирене) или солени (масло, доматено пюре, сирене... опита веднъж да заменя маслото със зехтин и каза че са гадни) ...избягвам да ги давам, наскоро и от тях повърна.
Пие прясно мляко.
Спряла съм му всичко сладко - вафли/шоколад/кроасани
Спанак, сурови моркови, зеле (сурово и готвено), грах, чушки, лук, краставици, сурови домати, броколи, карфиол,  царевица, боб - не опитва ... не знам как се оправят с него в градината (всички го знаят там).....

... опитвала съм всичко, да приготвям храната по интересен начин, да яде гледайки нещо, храня го все още - с добро ... и лошо   Embarassed  съжалявам после, но цялата треперя нищо не би могло да ме извади от рановесие както неговите пози за повръщане
... проблема не само в апетита(витамини и всичко апетито подобряващо не промени ситуацията) отказва да дъвче, ако нещо реши че е твърдо, няма да го изплюе, а повръща

Какво да правя, какъв специалист ни е нужен?

Здравей Desem,
със сигурност е добре да направите консултация с психолог, тъй като демонстрираните проблеми не са пряко свързани с механизмите на хранене, а със ситуацията на хранене и състава на храната. Самото дете е добре да се обследва за сензорна хипо- или хиперчувствителност на вкусовите рецептори. Психологът би могъл да ви посъветва как да постъпвате поведенчески в трудните моменти, а логопед може да провежда хранителна терапия, която да подпомага хранителния процес.
Понякога такива проблеми се преодоляват с възрастта, но това в момента не може да се гарантира.
Много търпение е нужно и... здрави нерви.
Желая ви успех и бърза промяна. Flutter

Моля за съвет какво да направя и с кого да се консултирам.

# 266
  • Мнения: 1 008
Здравейте-към детски психотерапевт.Проблемът не е каква храна,как да е поднесена.Не става дума психологът да ви посъветва как да постъпвате поведенчески-това не е поведенчески проблем.Проблемите с храненето при децата в голям процент са на афективна основа,при детския психотерапевт ще имате възможност да работите по ситуацията.В темата за детски специалисти ще намерите координати на колеги.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=345496.0
Има една такава закономерност-колкото повече майката иска детето да я де-толкова по-зацикля ситуацията и самото то не иска.

# 267
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Здравейте,имам същият проблем с детето си катоDesem ,но без повръщането.Отдавна вече не го тормозя и му приготвям само каквото обича.А това са всякакви тестени неща:макарони,но без сирене,попара със сирене,всякакви закуски със сирене и основното филийки намазани със салам.От плодовете яде само ябълки и банани и ягоди със захар.Зеленчуци само краставица по много малко.Не яде нищо зготвено освен ориз на фурна,понякога отделя месото.Това май е всичко,което яде,много рядко се излъгва да опита нещо различно,но веднага го изплюва.Само месо не иска,за всичко казва,че е гадно само по външен вид и дори не опитва.Знам,че не е тук мястото,но знаете ли нещо за тази хранителна терапия от логопед,която са препоръчали на майката в друга тема.Бях чела някъде,че това било някакъв синдром,но информацията беше много оскъдна...на какво мислете,че се дължи този проблем и дали е много срещан при децата?

# 268
  • Мнения: 1 008
На какво се дължи е въпрос индивидуален за всяко дете.Когато детето се придържа към една и съща храна и отказва друга,различна-възможно е да има нужда от тази сигурност,когато нещата се повтарят детето се чувства сигурно.Промените са плашещи за децата.
От друга страна детето може да използва хрането за да играе на власт с родителите,да се налага-което пак говори за вътрешна несигурност.
Психологията на кърмачето и малкото дете е сложна.Всеки педиатър ще ви каже,че при почти всяко дете се разкриват симптоми свързани с храненето.Всеки случай обаче е индивидуален.Не съм чувала за терапията с логопед.

# 269
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Благодаря ви

Общи условия

Активация на акаунт