Препоръчайте ми котле на твърдо гориво

  • 44 560
  • 27
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Sofia
  • Мнения: 1 195
Можете ли да ми препоръчате котле на твърдо гориво, високо КПД и лесно за поддръжка? Става дума за нова къща около 200м2 с изолация...

# 1
  • Мнения: 107
"Ерато".
По-скъпички са,но пък си заслужават:)

# 2
Аз съм с Виадрус U22 на фирмата Ерато. Това 22 е големината. определя се според нужните kw. Примерно 200м2 по 2.5м височина по 75w на кубичен метър, прибавяш 4kw за боилера и слагаш още 25 процента резерв. С числа казано "звучи" така: 200*2.5=500м3
500*75=37500w + 4000w = 41500w + 25% =51875w или котела трябва да е 52киловата. Доста голям котел, но и квадратите са доста. а да това е за температура 30-35 градуса, без да се влиае от това колко минуса ще е навън.

# 3
  • Мнения: 299
Ние също имаме котле Виадрус купено от Ерато. Ползваме го вече пета година и нямаме оплаквания. Също може да погледнеш какви котлета предлага и фирма Рувекс. Скоро купувахме нови радиатори от тях за подмяна на старите ни чугунени и видях, че имат и много котлета.

Последна редакция: пн, 26 мар 2007, 21:32 от Lizi

# 4
  • Мнения: 1 041
Имахме Виадрус, но изобщо не беше практичен - искаше често зареждане, чистене. Нямаше вентилатор. От три години сме с комбиниран Атмос 32 на Ерато и сме много доволни от него. У нас винаги е много топло, но и доста дърва и въглища отиват Mr. Green.

# 5
Питаш за КПД на Виадрус около 75 до 82%. Немските на Дедритрих мисля имат над 90% КПД. Цената е по-висока, незнам ще си заслужава ли? Ние  сме 3-та зима и апартамента е от 100м2 с 2 тона въглища за 5 месеца или 400лв, тази зима направихме 100%изолация но е много топла зимата и все пак мисля че разхода намаля( дограмата е алумин двоен термомост и наполовина вътрешна и наполовина външна изолация) това е с топла вода всеки ден и няма помещение без радиатор, което е по добре от конвекторите. Все пак праиш парно а не слагаш климатици

# 6
  • Мнения: 1 937
Ние сме с DAKON.
Изглежда така:

Отопляваме повече от 200 кв. м., има и външна изолация.
Котелът е разположен в помещение на двора, а тръбите са прокарани под земята.
Доволни сме.

# 7
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 192
Такъв е и при моите родители.
Още не можем да направим сметка на разхода, но ще е към 2 тона.

# 8
  • Sofia
  • Мнения: 1 195
Използвате ли някой дърва и колко кубика отиват на сезон? Също как се чистят тези котлета и колко често се зареждат/чистят? Благодаря!

# 9
  • Мнения: 1 937
taigi, нашият е с чекмедже, което се изкарва и изхвърля.
Човекът, който го пали сутрин и вечер (през зимата), го почиства веднъж на ден, доколкото знам.

Бъдете внимателни с коминното тяло.
Изисква определена тяга, за да е качествена работата на котела.

При нас това се яви проблем. Имаме две камини в къщата, които работят нормално, но се наложи да преместим котела отвън и да осигурим нов комин (защото другите два имат чупки).

# 10
Нека да обобщим нещата. Дотук всеки е препоръчал котлета на фирмата Ерато. Тя е Хасковса, а котлите, които внася са Чешки и наистина са наи доброто на пазара. Било то дори и като цена и като качество. DAKON  VIADRUS и ATMOS всички са чешки и са котли предлагани от Ерато. Дакон са направени от 3мм стоманени листове и се почистват по-лесно от Виадрус. Виадрусите обаче са от чугин и имат по-дълъг живот. А Атмоса е с вентилатор за по добро изгаряне, чугунен, с лесно почистване. Почистване и зареждане   Дакон 1 зареждане на ден - 1 почистване на ден ( с механизъм за натрошаване остатъците и пепелник) Виадрус 1 зареждане на ден - 1 почистване на 2-3 дни  ( без механизъм за натрошаване остатъците и пепелник) Атмос 1 зареждане на ден - 1 почистване на 5-6 дни ( с механизъм за натрошаване остатъците и пепелник). Цените са пак по същия начин Дакон, Виадрус, Атмос. Дърва да има разход и за тях 1-2 кубика или около 70 до 100 лв, зависи по кое време ще се купят, като сметнем и 2 тона донбас по 200лв. Идва до към 500лв. Или по 85лв/месец за 6 месечен отоплителен сезон (октомври 15дни, ноември, декември, януари,февруари, март, 15 дни от април), като се включва и топлата вода. Задължително отделно помещение - котелно и отделен кумин.

# 11
И още нещо. Ако зимата е както беше миналата почти през целия сезон котела не с се спира. Нещо като климатика. Излиза по-икономично. Тогава котела работеше около4 месеца денонощно - само донапълваш , и изхварляш сабралата се пепел в пепелника.това е.

# 12
  • Мнения: 448
Записвам се да следя темата,че и на нас ни предстои такава покупка.Имам и въпроси към осведомените мами-за апартамент 100кв.м. с външна изолация-колко киловата котел и някой да ми каже приблизителна цена на тези котели.Предварително много благодаря!

# 13
# 14
  • Мнения: 455
Аз съм с Виадрус U22 на фирмата Ерато. Това 22 е големината. определя се според нужните kw. Примерно 200м2 по 2.5м височина по 75w на кубичен метър, прибавяш 4kw за боилера и слагаш още 25 процента резерв. С числа казано "звучи" така: 200*2.5=500м3
500*75=37500w + 4000w = 41500w + 25% =51875w или котела трябва да е 52киловата. Доста голям котел, но и квадратите са доста. а да това е за температура 30-35 градуса, без да се влиае от това колко минуса ще е навън.

 #Crazy За какво говорим? Да не отопляваме хале? За къща от 200 кв. м., с изолация външна и изолация на под + тухли /използвани за строежа/ е напълно достатъчно котле от около 30 киловата. А и лично аз мисля, че температура от порядъка на 30-35 градуса е напълно излишна и нездравословна.
При поставяне на парно се изчислява поддържане на 18 градуса постоянна температура, което не означава, че в стаите ще е точно толкова градуса - нормално е в някои стаи да е 20-22градуса.
Това, горното, от личен опит споделям.

# 15
 #Crazy За какво говорим? Да не отопляваме хале? За къща от 200 кв. м., с изолация външна и изолация на под + тухли /използвани за строежа/ е напълно достатъчно котле от около 30 киловата. А и лично аз мисля, че температура от порядъка на 30-35 градуса е напълно излишна и нездравословна.
При поставяне на парно се изчислява поддържане на 18 градуса постоянна температура, което не означава, че в стаите ще е точно толкова градуса - нормално е в някои стаи да е 20-22градуса.
Това, горното, от личен опит споделям.

[/quote]


От личен опит. Живеем в апартамент 100м2, изолация, Al дограма с термо. Миналата зима бяхме за няколко дни на гости и никои не е палил парното у нас. Навън беше минус 12С, а у нас плюс 16С. При нормални атмосферни условия средната температура у нас е 20 - 22С. Тогава защо ми е да си правя парно?????

"това е за температура 30-35 градуса, без да се влияе от това колко минуса ще е навън" - това в превод значи: ако пожелаеш може да направиш 30 - 35С, но ако навън е минус 20С няма да ти се налага да стоиш на студено с работещо парно - неефективно, с недостатъчна мощност, без резерв:)

И ако  пак има неразбирателство: когато си купуваш уредба в магазина я пробваш, колко е мощна (до MAX), но рядко я слушаш така у вас.

# 16
200*2.5=500м3
500*75=37500w + 4000w = 41500w + 25% =51875w
Така казват инженерите. Само незнам колко опит имат те? Rolling Eyes Simple Smile

И още нещо: Неможеш да превозиш товара на един камион с мотопедче Simple Smile
 Joy Joy Joy "Доста голям котел, но и квадратите са доста"

# 17
  • Мнения: 303
200*2.5=500м3
500*75=37500w + 4000w = 41500w + 25% =51875w
Така казват инженерите. Само незнам колко опит имат те? Rolling Eyes Simple Smile

И още нещо: Неможеш да превозиш товара на един камион с мотопедче Simple Smile
 Joy Joy Joy "Доста голям котел, но и квадратите са доста"

75 вата на кубик се слагаше навремето при сметките за старите апартаменти като панел и т.н. без никаква изолация и ментарджийска дограма без уплътнения. Днес не се смята така, а се изчисляват загубите през прозорци, стени, таван, под и въздушен обмен и се прибавя някакъв резерв. При наличие на добра дограма и изолации сметката се променя драстично - на мен за около 280 м2 отопляема площ са ми сметнати около 30 кВ, като това поема и топлата вода. Това при 5 см изолация. А аз мисля да сложа поне 10, при което се твърди че термопомпа 17 кВ е достатъчна. Котлите на твърдо гориво обикновено работят номинално на по-ниска мощност от максималната, така че предполагам едно котле 24кВ ще е достатъчно.
Най-добре отидете при специалист да ви сметне топлинните загуби. Имам изолация е разтегливо понятие - едно е 5 см, съвсем друго 15см.
Иначе може да се окаже че сте дали двойно повече пари за котле и радиатори от нужното.

# 18
  • Мнения: 303
Аз съм с Виадрус U22 на фирмата Ерато. Това 22 е големината. определя се според нужните kw. Примерно 200м2 по 2.5м височина по 75w на кубичен метър, прибавяш 4kw за боилера и слагаш още 25 процента резерв. С числа казано "звучи" така: 200*2.5=500м3
500*75=37500w + 4000w = 41500w + 25% =51875w или котела трябва да е 52киловата. Доста голям котел, но и квадратите са доста. а да това е за температура 30-35 градуса, без да се влиае от това колко минуса ще е навън.

 #Crazy За какво говорим? Да не отопляваме хале? За къща от 200 кв. м., с изолация външна и изолация на под + тухли /използвани за строежа/ е напълно достатъчно котле от около 30 киловата. А и лично аз мисля, че температура от порядъка на 30-35 градуса е напълно излишна и нездравословна.
При поставяне на парно се изчислява поддържане на 18 градуса постоянна температура, което не означава, че в стаите ще е точно толкова градуса - нормално е в някои стаи да е 20-22градуса.
Това, горното, от личен опит споделям.


30-35 градуса температура в затворено помещение е не просто нездравословна а непоносима. 26 градуса е горната граница за поносимост за стайна температура. Говорим за реална температура - равномерно из цялото помещение, а не стените да са ледени и в единия край на стаята да навява сняг...  Sunglasses

# 19
75 вата на кубик се слагаше навремето при сметките за старите апартаменти като панел и т.н. без никаква изолация и ментарджийска дограма без уплътнения. Днес не се смята така, а се изчисляват загубите през прозорци, стени, таван, под и въздушен обмен и се прибавя някакъв резерв. При наличие на добра дограма и изолации сметката се променя драстично - на мен за около 280 м2 отопляема площ са ми сметнати около 30 кВ, като това поема и топлата вода. Това при 5 см изолация. А аз мисля да сложа поне 10, при което се твърди че термопомпа 17 кВ е достатъчна. Котлите на твърдо гориво обикновено работят номинално на по-ниска мощност от максималната, така че предполагам едно котле 24кВ ще е достатъчно.
Най-добре отидете при специалист да ви сметне топлинните загуби. Имам изолация е разтегливо понятие - едно е 5 см, съвсем друго 15см.
Иначе може да се окаже че сте дали двойно повече пари за котле и радиатори от нужното.

"КАКВОТО ДАДЕШ, ТОВА ЩЕ ПОЛУЧИШ!!!"
С твоите 46 вата на кубик ще има да се вайкаш из форума за мухъл и конденз в жилището ти. УСПЕХ.
И с твоите сметки ще ти трябва хале за склад на дърва и въглища, щото котела ти от 24kw, ще работи непрекъснато на 90С, а когато навън са минусови температури въобще няма да можеш да се стоплиш.
Мислиш, че изолацията от 10см ще те стопли и ще ти е нужен по-малък котел. Направи си изолация от 30см и въобще не си прави парно. Simple SmileSimple SmileSimple SmileSimple SmileSimple Smile
Изолация  не означава източник на топлинна енергия!


30-35 градуса температура в затворено помещение е не просто нездравословна а непоносима. 26 градуса е горната граница за поносимост за стайна температура. Говорим за реална температура - равномерно из цялото помещение, а не стените да са ледени и в единия край на стаята да навява сняг...  

Да те попитам? Използваш ли всички функции на пералнята? Използваш ли всички функции на съдомиалната? Използваш ли всички функции на фурната?
А когато ги купуваше тези уреди искаше ли да имат колкото се може повече функции?
Караш ли винаги със 180км/час? Слушаш ли винаги музика на МАХ?
Незнам какво се заядохте с тези 30 - 35 градуса? Естествено, че е нездравословно. Ама аз неможах да разбера, защо никои не чете по-горе, а само си драскате? Или четете, ама едно си баба знае едно си баба бае? Или може би нищо не ви влиза в главите?
Разпалих се и маи вече няма да отговарям на такива изказвания!!!  #Cussing out

# 20
Изолацията ми е Марсианска. Прозорците имат 2 пръста уфт. Иначе нямам топлинни загуби Simple Smile
Надявам се да разбирате от шегички:)
Котела ми работи на 30 - 40С и отоплението ми излиза 85 а тези месеци и по 55лв месечно, включае топлата вода.
Темата беше "Препоръчаите ми котле на твърдо гориво" мисля да спрем да е разводняваме?
ОКИ?
Които има препоръки да ги дава.
Ако съм нарушил добрия тон, моля за предварително извинение.

# 21
  • Мнения: 303
"КАКВОТО ДАДЕШ, ТОВА ЩЕ ПОЛУЧИШ!!!"
С твоите 46 вата на кубик ще има да се вайкаш из форума за мухъл и конденз в жилището ти. УСПЕХ.
И с твоите сметки ще ти трябва хале за склад на дърва и въглища, щото котела ти от 24kw, ще работи непрекъснато на 90С, а когато навън са минусови температури въобще няма да можеш да се стоплиш.
Мислиш, че изолацията от 10см ще те стопли и ще ти е нужен по-малък котел. Направи си изолация от 30см и въобще не си прави парно. Simple SmileSimple SmileSimple SmileSimple SmileSimple Smile
Изолация  не означава източник на топлинна енергия!


Всъщност, мисля си за 20 вата на кубик...  Laughing
Моите сметки ги вадя от ОВ проекта правен от правоспособен инженер по топлотехника. Мисля да и вярвам повече отколкото на тебе, нищо лично  Joy
Права си, изолацията не топли, тя само намалява топлинните загуби. А ролята на отоплителната техника, независимо каква е, е да компенсира тези топлини загуби във всеки един момент от времето. И сметките се правят при -16 градуса изчислителна темп. за зимния период. Така че можеш да си спокойна - няма да измръзнем  Wink
Позна и че при 30 см и нагоре може и без отопление но за съжаление не е толкова просто, към прозорците и въздухообмена също има много сериозни изисквания. Засега смятам че няма нужда да си правя пасивна къща.  Simple Smile

# 22
  • Мнения: 303
Аз не случайно препоръчвам да се направи оценка от ОВ инженер. Разликата в цената между 50 и 30 кВ котле и в броя ребра на радиаторите спокойно може да се окаже 3-4 000 лв. че и повече. И на всичко отгоре няма да работи в оптимален режим и ще харчи повече. Хонорара за инженера ще се изплати многократно.

# 23
Последно, да кажем, че с твоят учен инженер и 30kw котле, ако гориш повече от 3,5 максимум до 4 тона въглища за 6 месеца, значи нещо не е както трябва. Желая успех.

# 24
  • Мнения: 303
Последно, да кажем, че с твоят учен инженер и 30kw котле, ако гориш повече от 3,5 максимум до 4 тона въглища за 6 месеца, значи нещо не е както трябва. Желая успех.

Съгласи се че 3.5-4 тона въглища би било едно много приятно постижение за отоплението за целия сезон на почти 300 м2, което става възможно при много добра изолация. Simple Smile Ако се сложи 50 кВ или дори 70 кВ котле ако се вярва на сметката 75 В/м3 или 180 В на квадратен метър, то такова котле има потенциала да изгори такова количество само за месец. Кому е нужно такова преоразмеряване? Едно е 25% резерв, друго е 250%. Все пак се предполага че температурите няма да паднат до -80 градуса Simple Smile

# 25
  • Мнения: 455
Оставете го човека да си харчи излишните пари! Най-вероятно е свикнал на тропични температури а и нали фирмите трябва да си подават стоката - колко са онези, които си купуват подобен киловат котли??? - малко цехове се отопляват на парно. Laughing
Шегите - настрани - Вие вземете се консултирайте със специалисти които да дойдат на место да огледат домът Ви и препоръчат точния размер котле. Иначе ние тук може да си чешем езиците до припадък. Hug

# 26
  • Sofia
  • Мнения: 1 195
Каква е цената на котлето Атмос горе-долу? (напр DC 22 S)

# 27
Каква е цената на котлето Атмос горе-долу? (напр DC 22 S)

виж на www.erato.bg  Има пълен ценоразпис

Общи условия

Активация на акаунт