За заплатите на учителите и стачката

  • 35 425
  • 1 062
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 343
Не мисля, убедена съм. За останалите предмети може и да се намери някой заблуден, който няма да си върши по-съвестно работата за тези жълти стотинки, но по английски, немски и информатика на практика няма квалифицирани кандидати. Затова децата ви ги учат хора с второ или трето ниво Headway.
Мисля, че дори и с Headway второ и трето ниво е за предпочитане пред учител 2пъти годишно.

А не е ли по-добре заплатите да са такива, че децата ни да ги учат хора, които могат действително да ги научат на нещо?
Вие хич ли не се усещате какво става специално с езиковата подготовка /и не само нея, но там ситуацията е най-показателна/? При това ниско заплащане квалифицираните учители в училищата са малко. Тези с желание за работа - още по-малко. Ако искате детето ви да научи език, трябва да го пратите на курс, където вече преподавателите са квалифицирани и мотивирани. Но трябва да платите за услугата. Вие плащате, държавата спестява за ваша сметка. Защото преподавателите от курсовете би трябвало да са в училищата и държавата да им плаща, а не вие. Но вие пък смятате, че някой е длъжен да ви предлага висококачествено обучение срещу жълти стотинки. Няма такъв филм.
И, вместо да ви учи децата, да провежда предизборни кампании, за да го харесате и да гласувате за него да му увеличат заплатата.  Joy



# 436
  • Мнения: 196
... в нашето училище английският се преподава от ... РУСКИНЯ!  Rolling Eyes
В една изостанала Канада всеки четвърти учител в началното училище е чужденец или от чужд произход...Ужас направо!Да учат канадчетата на собствения им език...Румънците примерно са едни от най-добрите...Явно,че тук произходът не ги плаши...

Да беше чула руския й акцент, направо е за една съседна тема. Laughing Като ти каже детенце "гьол" вместо "гърл", ще има да си спомняш за Канада.  Laughing

# 437
Преди години имах страхотен учител. Разтапяше се, когато се обръщахме към него с "учителю". Имаше защо да го правим. Научи ни не само на материала от учебниците, а и на още много други неща, които не изискват средства, а желание. Беше пример, за това, какво е да бъдеш Човек. Колко такива учители имат вашите деца? Мързи ги да гледат! По-високите заплати няма да подобрят отношението и подхода им.
Благодарна съм, че съм имала истински учители. Те събудиха в мен желанието и аз да бъда като тях и се надявам да успея.

А по повод стачката... Какво ще стане ако стачкуват всички родители и ученици? Аз мисля, че 320лв. ще са много.

# 438
  • София
  • Мнения: 62 595
Вярно, това с чуждите езици е направо попадение.
Защо един филолог да стане учител по чужд език в училище, ако може да работи в някоя чужда компания като преводач?
Затова много-много не разчитам на това, което учат в училище. Не съм ги записала на някакъв език, защото не искам да ги натоварвам с допълнително учене, писане на домашни и др. Учим си ги вкъщи с баща им. И двамата знаем английски и от време навреме им казваме по някои основни неща, но основно ги оставяме да слушат и гледат предавания на всякакви езици и понякога им повтаряме и превеждаме най-важното от предаването.
А и това с езиците започва да ми изглежда малко истерично. На децата не им остава време да играят и да си почиват. Става като в онази реклама "Кажи, баба, тенкю!".

# 439
  • Мнения: 656
Вярно, това с чуждите езици е направо попадение.
Защо един филолог да стане учител по чужд език в училище, ако може да работи в някоя чужда компания като преводач?
Затова много-много не разчитам на това, което учат в училище. Не съм ги записала на някакъв език, защото не искам да ги натоварвам с допълнително учене, писане на домашни и др. Учим си ги вкъщи с баща им. И двамата знаем английски и от време навреме им казваме по някои основни неща, но основно ги оставяме да слушат и гледат предавания на всякакви езици и понякога им повтаряме и превеждаме най-важното от предаването.
А и това с езиците започва да ми изглежда малко истерично. На децата не им остава време да играят и да си почиват. Става като в онази реклама "Кажи, баба, тенкю!".
Би им остававло време, ако не ходеха на училище. Така и така си научават нещата удома...

# 440
  • Мнения: 14 654
Колко такива учители имат вашите деца? Мързи ги да гледат! По-високите заплати няма да подобрят отношението и подхода им.

Мен ме е страх, че когато детето ми стане ученик няма да има никакви учители. Кой има стимул да работи в такава обстановка, всички са настроени срещу учителите, масово мнение е, че са некадърници, които са станали учители от немай къде, като добавим и обидно ниското възнаграждение- за какво да я работиш тази неблагодарна професия. Много им били 320 лева, мърльовци с мърльовците. Дори тези, които чувстват учителството като призвание се отчайват и напускат, и са прави. Жалко за децата.

# 441
  • Мнения: 24 467
Нека пак се върнем на елементарните пазарни правила. Ако хората спрат да избират тази професия и за нея се намират трудно кадри познайте дали пък тя няма да се превърне в много търсена и котирана, а от там и в добре платена такава.
Значи в момента положението наистина е друго- пазарът е пренаситен с такива кадри, а е факт, че "потребителите" на услугата /децата/ намаляват.
Нека помислим върху това. Вече повдигах този въпрос, но получих по- скоро емоционални, отколкото рационални отговори и предложения.
Не виждам основания за притесненията ти, Янечек, както на всеки пазар щом има нужда от даден продукт, то последният се появява. Та липса на учители няма да има. Това е една много стара професия, преживяла и видяла какво ли не. И доживяла до днес. И съвсем не хваната от "инфлация", тъй като кадърни кадри се търсят- в частни училища, в школи, за уроци. Все пак да не забравяме, че пазарът на частните училища е много нов и същите едва от няколко години намират своята ниша и създават традиции.

# 442
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не подкрепям стачката на учителите.Нека уволнят всички ненормални, истерични и не можещи да преподават учители(които не са никак малко и не говоря наизуст, повярвайте ми) , да оставят само професионалистите, да назначат други такива квалифицирани и най-вече имащи подход към учениците пък да им направят заплатите 1000лв, нищо против.Но не мога да приема учител, който крещи, псува и обижда учениците,и най-вече не ги учи на нищо да вима толкова пари
А ти какво правиш когато се сблъскаш с такива учители? Предприела ли си нещо да бъдат уведомени ръководството и регионалния инспекторат за нередностите, които вършат тези учители? Или се ограничаваш само с писането в бг-мамма?
На мен също не ми е приятно да има такива, но някой трябва да подаде сигнал, нали?
Що се отнася до съкращения, те са факт. Тази година има повече от 100 училища закрити, съответно и учители без заплати. Къде ще отидат тези пари, предвидени в този бюджет?

# 443
  • София
  • Мнения: 1 075
Нека пак се върнем на елементарните пазарни правила. Ако хората спрат да избират тази професия и за нея се намират трудно кадри познайте дали пък тя няма да се превърне в много търсена и котирана, а от там и в добре платена такава.
Значи в момента положението наистина е друго- пазарът е пренаситен с такива кадри, а е факт, че "потребителите" на услугата /децата/ намаляват.
Нека помислим върху това. Вече повдигах този въпрос, но получих по- скоро емоционални, отколкото рационални отговори и предложения.

Ти май не живееш точно в България.
В момента има 3000 места по-малко в детските градини само в София. Масово се затварят маломерните паралелки, но нито една не е отворена там, където е нужно. След 5 години ще има с около 500 учители по-малко само за тези деца, да не говорим че В МОМЕНТА няма учители по езици, математика , физика забележи и математика.

Икономиката ти куца. Потребителите нарастват, учителите намаляват, скоро просто няма да ги има. И на никого не му пука.

# 444
  • Мнения: 47 996
съгласна съм със Zanda Ksurik

# 445
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Judy, сега в момента има голямо търсене на преподаватели по английски език и информационни технологии. Не само че има търсене, а направо няма кандидати. И какво мислиш правят училищата - не залагат ранно чуждоезиково обучение, не делят класовете на групи, дори има и такива, които стоят и чакат със свободни часове, назначават учители със средно образование от езикова гимназия, а по ИТ - математици изкарали курс за компютърна грамотност. Така ли трябва да е? Това ли са елементарните пазарни правила?
Едно е да си мислиш как трябва да бъде, друго е да знаеш какво става и какви ги вършат отгоре.

# 446
  • Мнения: 4 555
Искам да се изкажа относно мнението, че децата като били болни, със самоподготовка си научавали по-добре, отколкото като ходят на училище.
Наистина се изненадах, че намирате това за странно, но явно в представите на българския родител не влиза това, че училищният процес включва и самоподготовка.
Сега ще ви дам един пример, който смятах за изключение, но след прочетеното тук разбирам, че по-скоро не е.

Преди време имах частна ученичка (немски език), чиято майка беше бясна на учителката им в училище, че била "тъпачка" и не им обяснявала нищо, а детето имаше само двойки. Доведе ми я към края на срока, защото очевидно щеше да завърши с двойка по предмета.
Какво установих (става дума за паралелка с усилено изучаване на немски, но не от елитните гимназии).
Момичето не можеше дори да чете. Не разбираше и дума от текстовете, съответно не разбираше и примерите, с които им се преподаваше граматиката. Поради което не вдяваше и от граматиката. Логично получаваше двойки.

Явно рядко се замисляте, че учителите имат график с определен материал, който трябва да спазват, както и 25 ученика, които трябва да овладеят материала. Какво правим с един ученик, който не си е научил думите нито днес, нито вчера, нито цял срок? Как държавният учител обяснява граматиката на 25 такива ученика?
Часовете в училище не са съобразени с това, учителят да повтаря всяка нова дума на всеки ученик толкова пъти, че да му я натика в главата, в случай, че липсва съответната самоподготовка вкъщи. Просто системата е предвидена така, че в нея самоподготовката заема много съществено място. Градивно място.
Ако изпуснеш материала за един срок, после можеш някак да наваксаш С МНОГО УЧЕНЕ. А ако изпуснеш материала цяла година, две години, повече? Има предмети, където всяко следващо знание се гради върху предходното и ако изпуснеш нещо, не можеш да продължиш. Материалът става все повече и все по-невъзможно да се навакса бързо и лесно.

Ето затова се ходи на частни уроци.
Защото родителите не могат да контролират децата си дали учат, те пропускат материал, развалят си успеха и в един момента затъват. И без индивидуални обяснения не може да се мине нататък.
Писнало ми е да слушам, че учителите не преподавали добре, а изнудвали децата да ходят при тях на частни уроци, за да изкарват повече пари. Ти ако не си доволен от учителя си, точно при него или ще идеш на частни уроци?!
Истината е че децата масово не си учат уроците и не си пишат домашните и сами се докарват до това дередже, а после учителите им били виновни (естествено). Вие кога сте видели някой да е потърсил вина в себе си!

Един учител ако иска да изкарва пари от частни уроци, той трябва да се грижи за името си, трябва да има доволни ученици, това е неговата реклама. Ако преподава скапано в часовете и никой не му разбира, кой ще иде при него?!



# 447
  • Мнения: 24 467
Zanda Ksurik, разговорът ни е за училищата.
Освен това нима търсиш моментална реакция- от няколко години едва ДГ са така "запълнени", освен това и не на всякъде, да не се лъжем, но това е въпрос на демография, по- скоро. Частните ДГ също не са от векове, те едва сега "прохождат"- набират персонал, опитват програми, опарват се тук и там.
Кои "потребители" нарастват общо за страната при отчитане на отрицателен прираст на населението? София не е България, все пак. И аз не виждам намаляване на учителите, след като за едно свободно място се търсят връзки в регионалните инспекторати и има повече от един кандидати.
Също така "намаляването" на тези кадри е продължителен процес, а не такъв, който се осъществява за 5 години. Същото важи и за увеличаването на децата.
Апропо, не си спомням да съм нападала нито теб, нито някой друг. нека се придържаме към добър тон, за да има ползотворна дискусия. Затова не случайно апелирах за по- "рационални", а не "емоционални" изказвания. Последните излишно нагнетяват напрежение и създават проблеми дори и когато такива няма.  
Лиляна, така е, права си, но това важи определено за тези два типа учители. Какво става с "българиците", да речем? Млада новозавършила просто няма да дочака да я "огрее", ако майка й, напр., не е служител в инспектората /личен случай/. А когато говоря за пазар, вече го писах преди, говоря за общия пазар за учители, а не само за този, който е в държавните и общински училища.
И пак казвам- намаляването на кадрите е въпрос, който се развива и ще се развива години напред. Както беше с инженерите. Сега последните не са сред най- ниско платения персонал на фабриката, за разлика от миналото ни, когто бай Иван вземаше в пъти повече от инж. Иванов, завършил миналата година ВМЕИ. Не виждам противоречие- та нали именно това казвам- сега все още има кадри /и е така, освен по някои предмети, а именно точно английски език и ИТ/ и че трябва доста време да мине, за да се усети липсата на квалифицирани кадри у нас. А когато такава липса реално настъпи пък ще настъпъпи и закономерното развитие на ситуацията- предлагане на по- добри условия за съсловието.

# 448
Янечек, много са малко тези, които са учители по призвание. Тъжно, но факт. Както и това, че стават учители от немай къде. Ето, аз съм от тези, които искат да бъдат учители. Вярно е, че от някъде трябва да се почне, но не мисля, че трябва да е от заплатите. А и може да се въведе система за оценяване работата на преподавателите и въз основа постиженията на учениците да се формира възнагражденито. Учителите, обаче не искат. Сигурно има и защо.

 
 

# 449
  • Мнения: 656
Основното, което изпускаш е, че детето ми показа че може да си учи и научава уроците и без ежедневно да ходи на училище. Т.е. достатъчна е само самоподготовката.

Общи условия

Активация на акаунт